اقتصادنیوز نوشت:

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی معتقد است: شایعات مطرح شده پیرامون منقضی بودن مرغ در بازار صحت ندارد چراکه سازمان دامپزشکی بر مرغ مصرفی مردم بسیار حساس است.

این روزها پیامکی در میان مردم رد و بدل می‌شود با این محتوا که حدود صدها تن مرغ منجمد که تاریخ انقضای آن گذشته در مرغ فروشی‌ها پخش شده و دلیل اتمام تاریخ مصرف آن نیز نخریدن دولت عراق وبرگشتن آن مرغ‌ها به ایران است.

در ادامه این پیامک‌ مخاطبان از خریدن مرغ منع شده‌اند و تاکید شده است که اگر کسی جان هموطنانش را دوست داشته باشد، بهتر است این اس‌ام اس را منتشر کند.
در این راستا مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در این زمینه اظهار کرد: این اخبار صحت ندارد و این شایعات مطرح شده از سوی افرادی است که یا منفعتی از منع کردن مردم از خریدن فلان محصول دارند و یا اینکه بیمار هستند.

او افزود: سازمان دامپزشکی در زمینه گوشت مصرفی مردم بسیار حساس است و نظارت کافی را نیز در این زمینه انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد گوشت ناسالم در بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه در دنیا، تاریخ انقضای مرغ منجمد یک سال است، ادامه داد: دامپزشکی اقدام به آزمایش مرغ‌هایی که می‌کند که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است. اگر این مرغ ارزش غذایی داشته باشد آن را برای مصارف صنعتی می‌فرستند و در غیر این صورت آن را معدوم می‌کند.

یوسف‌خانی درپاسخ به این سوال که دولت با مرغ‌های مازاد در بازار چه خواهد کرد، گفت: برای مصرف مرغ مازاد دو را وجود دارد؛ نخست آنکه برای صادرات مزغ مازاد برنامه ریزی‌های جامع صورت گیرد. که خوشبختانه با برداشتن موانع صادرات زمینه انجام صادرات فراهم شده است. و اکنون دیگر صادرات مرغ مجوز خاصی نمی‌خواهد.

او افزود: راه دیگر جلوگیری از تولید مازاد مرغ نیز محدود کردن تولید است که از نظر من راه مناسبی نیست چون کم کردن تولید مستلزم کاهش تعداد مراکز تولید مرغ است و این موضوع، از بین رفتن اشتغال ایجاد شده را به دنبال خواهد داشت که به طور کلی راه حل مناسبی نیست. 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =