امام جمعه ایلام: انسجام ملت ایران قدرت های غربی را وادار به مذاکره کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه استکبار جهانی از تمام حربه های خود از جمله جنگ تحمیلی، تحریم و تهدید و فتنه های داخلی و خارجی برای به زانو درآوردن ملت ایران استفاده کرد، گفت: وحدت و انسجام ملت ایران سرانجام قدرت های غربی را به پای میز مذاکره کشاند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع گزاران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اظهار کرد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، مذاکره را برای خود سخت می دانست اما چون نتوانستند خللی در اراده ملت ایران وارد کنند در مقابل این ملت بزرگ تسلیم شده و تن دادن به مذاکره و منطق دادند.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی توانست امت اسلامی در سراسر جهان را در یک صف واحد متحد کند و منافع دنیای استکبار را به خطر بیاندازد، افزود: کینه توزی و دشمنی آمریکا و سردمداران استکبار جهانی با ملت ایران به همین علت است.

لطفی تاکید کرد: اکنون نظام مقدس اسلامی به این علت که ملت همواره در مقابل استکبار ایستاده و توطئه های آنها را خنثی کرده به کانون جنبش استکبارستیزی در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه ایلام گفت: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مظهر اقتدار امت اسلامی و محور وحدت ملت ایران هستند و همه مسلمانان و آزادگان جهان به این دلیل انقلاب اسلامی را مایه فخر و مباهات خود می دانند.

حجت الاسلام لطفی افزود: خوشبختانه اکنون با تلاش تمامی مسوولان و کارگزاران نظام به محوریت مقام معظم رهبری امنیت مثال زدنی و کم نظیری در کشور برقرار است و جمهوری اسلامی نه تنها امنیت پایدار و همه جانبه دارد بلکه در تامین امنیت کشورهای آسیب زده منطقه نیز مشارکت می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز عید فطر یادآور شد: مهمترین ره آورد نماز عید سعید فطر، وحدت، همبستگی، اتحاد و انسجام امت اسلامی است و مسلمانان جهان در این روز با قرار گرفتن در یک صف واحد نه تنها خدا را در بهترین و زیباترین حالت عبادت می کنند بلکه وحدت خود را به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام لطفی افزود: یکی از مهمترین فلسفه های آیین های مذهبی از جمله نماز عید سعید فطر جنبه سیاسی آن است زیرا دشمنان اسلام از اتحاد و وحدت مسلمانان همواره هراس و وحشت دارند.

وی خاطر نشان کرد: عید فطر از مهمترین اعیاد و جشن های اسلامی است و مسلمانان در این روز پاداش یک ماه روزه داری را از خدواند بعنوان میزبان و صاحب این ماه دریافت می کنند.

وی بزرگترین پاداش بندگان روزه دار را بخشش گناهان و توجهات ویژه حضرت حق اعلام کرد و ادامه داد: در روز عید سعید فطر، جشن و سرور و شادمانی مافوق تصور علاوه بر امت اسلامی، عرش و ملکوت را نیز در بر می گیرد.

امام جمعه ایلام واجب اصلی در این روز را پرداخت زکات فطره اعلام کرد و گفت: روزه داران در این روز باید زکات فطره خود را به نیازمندان و مستمندان اهدا کنند.

نماز عید سعید فطر با حضور گسترده و پرشور نمازگزاران و روزه داران در مصلای بزرگ شهر ایلام و خیابان های اطراف برگزار شد.

نماز عید فطر در شهرستان های دهلران، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول، سیروان، دره شهر، آبدانان و بدره نیز با حضور اقشار مختلف مردم این شهرها در مساجد جامع و مصلاهای برگزاری نماز، برگزار شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =