تصاویری که حس ایرانی بودن مان را بر می انگیزد/با «کیا» هر رویایی ممکن می شود

دوباره کاپیتان کیا و دوباره افتخار ، درست مثل همان روزی که پسر 17 ساله شماره دو دیوار چین را از 40 متری فرو ریخت.

 

فرهاد عشوندی -خبرگزاری خبرآنلاین؛انگار این پسر ساخته شده برای آفریدن افتخار ؛ درست از همان 17 سالگی تا امروز . هر جا دعوا و حاشیه ای در فوتبال مان بوده ، او را ندیدیم اما هر بار خبری از موفقیت است ، نام او گوشه ای از این افتخارات است.

از روز بازی با چین و پایه گذاری مسیر صعود به جام حهانی 98 تا گل به آمریکا و همه روزهای باشکوه درخشش در هامبورگ و فتح دروازه های موفقیت در فوتبال آلمان و البته پایداری 12 ساله در لیگی حرفه ای که رکوردی برای یک بازیکن آسیایی محسوب می شود تا روزی که در بازی ایران و کره ، دلاورانه جنگید و دینش را به مردمش ادا کرد و برای مردم بازی کرد و جنگید و همانی بود که مردم آن روز انتظارش را داشتند. او رفت و رفت و رفت ، بی صدا ماند و فریاد نزد حتی روزی که ناجوانمردانه از پرسپولیس حذفش کردند. آه نکشید اما قطره اشکش میلیون ها نفر را به گریه انداخت و باز در سکوت محض فوتبال را بوسید و گذاشت کنار که مهدی اهل انتقاد و جنجال نبود.

بعد از یک سال بی خبری او سال قبل با ایده دل انگیزش گروهی نونهال را با هزینه شخصی جمع کرد و توانست برای مان افتخار آفرین شود. اینکه به جای برج سازی سعی کرده آکادمی فوتبال بزند، نشان از تفاوتش با همه در این فوتبال پولکی دارد. او می خواهد فوتبالی باشد و حالا این بار با هامبورگ می خواهد مسیری جدید را شروع کند.

مهدی که بخشی غیرقابل انکار از تاریخ هامبورگ است و اگر مثل ماگات یا کیگان برای این تیم نباشد، بالاتر از سرگئی باربارز  و کاردوسو می ایستد که او یکی از کاپیتان های شهیر تاریخ هامبورگ است. حالا و در شروع مسیر مربیگری، او جوانان نسل بعد هامبورگ را آموزش می دهد و پیش می رود به سوی یک جهش بزرگ جدید .

شاید روزی که اولین بار به این شهر بندری پا گذاشت کسی باور نداشت می ماند و خوش می درخشد. او از صفر شروع کرده بود و حالا هم از صفر شروع کرده. شاید به همین زودی ها، با پایان دوره مربیگری او افتخار جدیدی برای فوتبال مان بیافریند، هیجان دیدن یک مربی ایرانی روی نیمکت سرمربیگری تیم های طراز اول دنیا. با مهدی هر رویایی امکان پذیر است.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    تو مایه افتخار و غرور ما پرسپولیسیا هستی
  • مسلم A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    باز هم افتخار آفرینی دیگر از اسطوره های پرسپولیس برای ایران و ایرانی، اما به قول هواداران استقلال اسطوره هاشون چیکار کردن نهایتش رفتن تو لیگ قطر اونم واسه پول
    • شروین A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      23 58
      منفی هایی که گرفتی بهترین جواب توهینت به آبی هاست...تو هم دلتو به این اسطوره هات خوش کن...
  • شهرام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    تکرار شدنی نیست. هزاران درود تقدیم مهدی عزیز.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    26 1
    از بین بازیکنای ایرانی من به مهدوی کیا، هاشمیان و نکونام ایمان دارم و مطمئنم که یه روزی مربیان بزرگی میشن.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    28 2
    مسی تکرار بشه مهدوی کیا تکرار نمیشه