نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن تبریک عید فطر گفت: در این ماه، بندگان نیک و صالح خداوند به پیروی از معبود خود سفره‌های احسان و یاری گستراندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هلال احمر متن پیام تبریک حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به شرح زیر است: « خدای بزرگ را سپاسگزاریم که ماه رمضان را والا و شکوهمند و برتر قرار داد و در آن، قرآن کتاب زندگی را فرو فرستاد تا راهنما و روشنگر راه هدایت و تمییزگر راه رستگاری از گمراهی باشد؛ خوان رحمت و برکت خویش بر آدمیان بازگسترانید، دروازه‌های بهشت و مینو به روی آنان بازگشود، شرف همنشینی با فرشتگان و ملکوتیان برای ایشان فراهم آورد،شیرینی یاد و ذکر خدا به کام‌شان چشانید و شراب مناجات و هم سخنی به جانشان نیوشاند؛ چه آن که سخن دیباچه دیوان عشق است.

سوگمندانه در این ماه بزرگ شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی و سیاسی بودیم. اسراف و تبذیر در برخی از میهمانی‌ها و ابراز روزه‌خواری از سوی برخی از هموطنان با آموزه‌های روح بخش و زندگی ساز این ماه سازگاری نداشت. اعلام ناسپاسی خدای مهربان و رعایت نکردن آداب اجتماعی و حقوق هم‌زیستی و هم‌وطنی که گاهی از سوی بیگانگان نیز رعایت می‌شود، جان و خاطر هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد. همچنین، ظلم و جفای مدعیان مسلمانی و خدمتگزاری دو حرم شریف مکی و مدنی که در بر مردم روزه‌دار و بی‌گناه و بی‌پناه یمن، سوریه و عراق روا داشتند، روح و روان انسان‌های حق‌جو را به ستوه آورد.

اما از سوی دیگر شادمانه شاهد بودیم که در این ماه، بندگان نیک و صالح باری تعالی به پیروی از معبود خویش، سفره‌های احسان و یاری و کمک گستراندند و به اطعام و رفع نیاز هموطنان و همنوعان خود همت گماردند و بسیاری از مؤسسه‌های خیریه و مردم نهاد با بهره‌برداری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان بر تلاش خود برای تعاون و یاری رساندن به نیامندان افزودند. همچنین، مردم با ایمان و مسئولیت شناس ایران با حضور پرشور و شعور خود در مراسم بزرگداشت روز قدس، برای حمایت از حقوق انسان‌های مظلوم جهان از فلسطین تا یمن و سوریه با زبان روزه در صحنه حاضر شدند و ضمن محکوم کردن ظلم و جور رژیم‌های ناصالح جهان، بر حمایت و قدردانی خود از تلاش‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی با قدرت‌های سیاسی جهان برای حفظ و پاسداری از حقوق هسته‌ای مشروع ایران تاکید کردند.

امیدواریم که خدای مهربان و بخشنده به فرخندگی این ماه بزرگ و این میهمانی شکوهمند ایزدی، کام‌مان را از عافیت دو جهان سیراب گرداند، پایداری در عبادت و کمک به خلق نصیب‌مان گرداند و با بخشودگی گناهان و رهایی از کیفر دوزخ مژدگانی‌مان بخشد. از درگاه بنده نواز او، بی‌نیازی تهیدستان، گشایش حال اندوه‌مندان و استواری کار مسلمانان را فروتنانه خواستاریم.

 

در پایان، عید سعید فطر را به پیشگاه مبارک حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری دام ظله العالی و مردم بزرگوار ایران بویژه اعضا و کارکنان گرامی جمعیت هلال احمر تبریک و شادباش عرض می‌کنم و برای همگان توفیق خودسازی و خدمتگزاری به مردم را از ایزد منان مسالت دارم.»

47۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =