گستره آتش سوزی جنگل های شهرستان سیروان رو به افزایش است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: گستره و حجم آتش سوزی مناطق حفاظت شده و عرصه های منابع طبیعی شهرستان سیروان همچنان رو به افزایش است.

مازیار سلیمان نژاد شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علت گسترش آتش در این مناطق، وزش باد است که باعث می شود اطفای حریق با کندی انجام شود.

وی افزود: از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور تقاضای اعزام بالگرد برای اطفای حریق کرده ایم که قول داده اند تا ساعتی دیگر یک فروند بالگرد آب پاش به منطقه اعزام شود.

سلیمان نژاد تاکید کرد: این درخواست جدای از درخواست اعزام بالگردی است که مدیریت بحران استان از طریق سازمان مدیریت بحران کشور ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق با حضور نیروهای محیط بان، امداگران منابع طبیعی و نیروهای مردمی و نظامی و انتظامی در حال انجام است، گفت: متاسفانه صعب العبور بودن منطقه مانع از سرعت در اطفای حریق شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: امکان اطفای کامل حریق با استفاده از امکانات موجود و موقعیت جغرافیایی منطقه نیست بنابراین منتظر حضور بالگرد آب پاش هستیم.

سلیمان نژاد گفت: هم اکنون در سه منطقه شامل کشتزارهای مردم، عرصه های منابع طبیعی و بخش هایی از منطقه حفاظت شده قلارنگ دچار حریق شده است.

عصر امروز وقوع حریق که به علت آتش زدن عمدی خرمن محصولات کشاورزی در نزدیکی عرصه های منابع طبیعی در روستای شاه قلندر علیا از توابع بخش کارزان شهرستان سیروان روی داد، بخش های وسیعی از منطقه طعمه حریق شده است.

مدیریت بحران استان ایلام و فرمانداری سیروان با توجه به حجم وسیع حریق، از نیروهای مردمی برای کمک به اطفای حریق درخواست کمک کردند.

بدنبال این درخواست ها شمار زیادی از مردم همراه با وسایل ابتدایی اطفای حریق همچون بیل و کیسه جهت حمل خاک، و تعدادی از نیروهای سپاه در منطقه حضور یافته و در کنار نیروهای امدادی منابع طبیعی و محیط زیست و روستاییان به خاموش کردن آتش مشغول هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =