تسنیم نوشت:

رئیس مرکز فرهنگی و تحقیقاتی غذای سالم با اشاره به اینکه قیافه و ظواهر مردان و زنان را می‌توان با غذا تغییر داد، گفت: ۴ دهه قبل ایرانیان هرروز کله‌پاچه و آبگوشت می‌خوردند ولی بیمار نمی‌شدند ولی امروزه سرطان‌ها در ایران بیداد می‌کند.

 ابراهیم ایراندوست در نشست خبری نخستین همایش طب ایرانی برای درمان بیماری‌های رایج با محوریت غذادرمانی اظهار داشت: به‌گفته ابوعلی سینا غذای افراد دوای آنهاست و دوای آنها نیز غذای آنها محسوب می‌شود. به‌طوری که عنوان شده است که امروزه دیگر لازم نیست برای نابودی یک ملت لشکرکشی است بلکه کافی است الگوی غذایی آنها را تغییر داد به‌طوری که ظواهر و قیافه مرد و زن نیز با غذا تغییر می‌کند.

وی افزود: 40 سال پیش به‌اندازه اکنون سرطان وجود نداشت و به‌ندرت یک بیمار سرطانی مشاهده می‌شد اما امروز متأسفانه با الگوبرداری از غذاهای غربی انواع بیماری‌ها از جمله سرطان در ایران آن‌قدر افزایش پیدا کرده که به یکی از کشورهای سرطانی تبدیل شده‌ایم.

ایراندوست با تأکید بر رعایت سلامت غذا از مزرعه تا سفره عنوان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید در وهله نخست این دغدغه را از خودشان شروع کنند زیرا رسوبات فلزات در محصولات غذایی باعث بیماری‌ها و افزایش هزینه‌های درمان می‌شود. ما با تهیه محصولات غذایی سالم ازجمله نان سالم ــ که کامل‌ترین غذا از خانواده گندم به حساب می‌آید ــ باید آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: بنابراین باید غذای سالم را از خانواده گندم، حبوبات و دانه‌های روغنی شروع کنیم زیرا امروزه حتی در اروپا افراد به این دانش رسیده‌اند که یک سیب کرم‌خورده بسیار بهتر و سالمتر از یک سیب مجلسی است. زیرا آن سیب کرم‌خورده از کود استفاده نکرده است ولی سیبی که ظاهر مناسبی دارد از کود بسیاری استفاده شده است.

میوه‌های مجلسی بدن را بیمار می‌کند

رئیس مرکز فرهنگی و تحقیقات غذای سالم با اشاره به اینکه میوه‌های مجلسی به‌دلیل استفاده کود بسیار در آنان باعث بیماری بدن می‌شوند، افزود: امروز کودهای شیمیایی بسیاری وارد کشور می‌شود و این باعث شده است به‌خلاف 40 سال قبل شیوع سرطان و قند در مردم ما افزایش یابد و این سؤال مطرح می‌شود چرا امروزه باید در کشور ما حتی کودکان دوساله دچار سرطان خون شوند. بنابراین مسئولان باید توجه کنند تا این مضرات را در جامعه کاهش دهند.

ایراندوست یادآور شد: 4 دهه قبل مردم ایران هرروز غذای قوت آنان کله‌پاچه و آبگوشت بود ولی بیمار نمی‌شدند ولی امروز با غذاهای کنونی و همچنین پشت‌میزی و بی‌تحرکی انواع بیماری‌ها در کشورمان افزایش یافته است.

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    3 0
    یعنی این بابا دکتره، بابا دکترا هم محمود دارن
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    4 0
    جوش شیرین نان ها که همه مصرف می کنند عامل بسیاری از سرطانهاست
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    36 8
    مردم مریض نمیشدن چون: 1 تحرک داشتن 2 گوشت میخوردن.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      5 2
      گوشت خودش ام الامراضه
    • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      1 1
      از جسد متعفن یک حیوون مرده، که با پیاز و هزار جور ادویه و سرخ کردن بوی گندش گرفته می‌شه، انتظار سلامتی داری؟ گوشت خوردن مردم به‌خاطر شکمبارگی اون‌هاست، وگرنه گوشت منبع درد و مرضه.
  • ایران A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    43 5
    ارزون بود ه راحت میتونستن بخرن مث حالا قیمتش سه برابرنبوده
    • ایران 2 IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      1 0
      ای کاش سه یرایر میشد دوست عزیز تا سی برابر قابل مشاهده است
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      1 2
      اشتباه می کنی آن موقع هم گران بود . آن موقع در جنوب تهران بسیاری از مردم نان و پنیر می خوردند چه رسد به شهرستان های دور افتاده.زمان جنگ به مناطقی رفتیم به نام شهر ولی در حد یک روستا بودند یادم نمی رود که آرزوی خریدن خامه داشتم لباس برادرم را می پوشیدم اما امروز به شکر خدا فقر در کشور بسیار کم شده فقر
  • بی نام RO ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    47 20
    استاد عزيز ايا ٤٠ سال بيش تشخيص سرطان مثل امروز انجام مي شد؟ خيلي ها ميمردند بدون اينكه تشخيص علت مرك داده بشه
    • parham A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      9 28
      خسته نباشی واقعا با این نقطه نظرت
  • مسعود بابک A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    1 0
    لازم است در راستای تولید مواد غذایی دقت بیش تری انجام گردد تا هم از مواد اولیه خوب و هم روش تولید خوب مکانیزه استفاده گردد .در روش تولید مکانیزه انبوه قیمت تمام شده نیز کمتر خواهد بود.
  • پزشك ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    3 0
    شما هركي هرچي ميگه بايد چاپ كنيد?چهل سال پيش تشخيص سرطان و سكته قلبي كه مرگ ناگهاني ميداد اصلا داده نميشده عزيزم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    69 1
    استاد جان 40 سال پیش مثله الان پارازیت ماهواره ای ، بنزین های غیر استاندارد پتروشیمی ، ریزگردها ، روغن پالم ، خمیر مرغ ، سبزیجات آبیاری شده با فاضلاب و ... نبود ، شما که ماشااله استاد این مملکتی تا حالا به این مسائل هم فکر کرده بودی ؟
    • محمد جواد RO ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      3 0
      اینها دلایل واهی هستن رفتن به کنسرت عامل سرطانه
  • نخود همه آش IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    3 1
    «رئیس مرکز فرهنگی و تحقیقاتی غذای سالم با اشاره به اینکه قیافه و ظواهر مردان و زنان را می‌توان با غذا تغییر داد، گفت: ۴ دهه قبل ایرانیان هرروز کله‌پاچه و آبگوشت می‌خوردند ...». بنده نزدیک به شصت سال سن دارم و به ضرس قاطع عرض می کنم این کفته سراپا غلط است. کاش کسانی که عنوان ریاست یک مرکز تحقیقاتی را دارند، قبل از سخن گفتن کمی «تحقیق» می کردند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    2 1
    الگو.برداری از غذاهای غربی یعنی الان اونا همشون سرطانین
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    1 0
    خیلی ها در کودکی به علت ضعفژن ضعیف می مردند فقط قوی ها از لحاظ ژنتیک می مانند ولی امروزه همه چه قوی در مقابل بیماری ها چه ضعیف به کمک بهداشت و واکسیناسیون زنده می مانند و بعدا دچار مشل می شوند
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    1 0
    40 سال پیش آلودگی هوا نبود، آب آشامیدنی سالم بود، استرس نبود، امید به آینده زیاد بود، مردم شاد بودن و 1000 دلیل دیگه ...
  • صمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام الان همه متفق القولندكه مصرف نوشابه هاي گازدار براي بدن خطرناكه اما بازهم اكثرمردم با حرص وولع آن را مصرف ميكنندبه هركي ميگي ميگه خوب دولت كارخانه راببنده .سيگارغذاهاي فست فودو.........همه درآينده نه چندان دور مردم مارا گرفتارانواع بيماريها خواهند كرد.
  • نقی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    12 0
    عسل خریدم از کلوچه شیرین تره. نیم کیلو شکر با آب قاطی می کردم مفیدتر بود.