بازگشت تعدادی از نمایندگان استان فارس به مجلس/ اعضای شیرازی هیات رئیسه کنار لاریجانی نشستند

تعدادی از نمایندگان استان فارس امروز در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالیکه نمایندگان استان فارس در جلسه روز یکشنبه مجلس با تقدیم استعفای خود به رئیس جلسه، از صحن پارلمان خارج شده بودند، تعدادی از آنها امروز به صحن مجلس بازگشتند.

سید احمدرضا دستغیب و ضرغام صادقی نمایندگان شیراز در خانه ملت و اعضای هیئت رئیسه ، امروز در جایگاه خود مستقر شده و در کنار علی لاریجانی و محمدرضا باهنر که ریاست مجلس را در دو نوبت برعهده داشتند، نشستند.

همچنین نوذرشفیعی، نماینده ممسنی و شاهین محمدصادقی، نماینده کازرون نیز در جلسه امروز حضور داشتند.

این در حالی است که 18 نماینده مجمع نمایندگان استان فارس روز یکشنبه 21 تیرماه جاری در اعتراض به انتخاب استاندار جدید استان خود که به گفته آن‌ها از تجربه و توان کافی برخوردار نیست، پس از حضور در جایگاه هیأت رئیسه و گفتگو و رایزنی با ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، با تقدیم استعفای خود به هیأت رئیسه، به صورت دسته جمعی صحن علنی مجلس را ترک کردند. (اينجا)

همان روز این نمایندگان با علی لاریجانی، رئیس مجلس درخصوص این موضوع، جلسه ای برگزار کردند و یکی از آن ها به رسانه های گفت که به مجلس بر می گردیم. (اينجا) اما از آنجایی که همه آن ها در جلسه علنی روز سه شنبه 23 تیر در مجلس حضور نیافتند، مشخص شد که آن ها در جلسه با رئیس مجلس، به خواسته خود نرسیدند و به همین دلیل بود که محمد حسن ابوترابی فر که روز گذشته نیز در نوبت اول، ریاست مجلس را بر عهده داشت از آن ها خواست تا در مجلس حضور یابند. وی همچنین گفت: افزود: ما پیگیر مسائل این استان هستیم و ان‌شاءالله با مدیریت شایسته وزیر کشور و هیأت دولت این موضوع هم به نحو شایسته‌ای سامان می‌یابد.

اما امروز نیز در جریان رای گیری یکی از طرح ها در مجلس، محمدرضا باهنر که ریاست نوبت دوم مجلس را برعهده داشت، گفت: چهار نفر از نمایدگان استان فارس در مجلس حضور دارند. وی همچنین از آن ها سئوال کرد: آیا نمایندگان استان فارس حاضر به شرکت در رای گیری هستند؟ باهنر سپس با خنده گفت: «ما به رای شما نیاز داریم! تقاضا دارم که در رای گیری شرکت نمائید». پس از آن بود که این نمایندگان در رای گیری شرکت کردند.

اما با اینکه امروزهمان گزینه ای که مورد اعتراض نمایندگان فارس قرار گرفته بود، از سوی دولت به عنوان استاندار معرفی شد (اينجا)، باید دید در نهایت نمایندگان این استان چه تصمیمی خواهند گرفت؟

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند فارس A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    207 7
    کار وزارت کشور در اجرای قانون ستودنی بود.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    50 4
    چی شد از قدیم گفتن حرف مرد یکیه ...مگه استعفا ندادید مرد باشید سر حرفتون بایستید..دیدید اگه برید............................................................
  • دیروز IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    11 4
    چی شد فقط نظرات موافق با استاندار را تایید می کنید پارس موش آزمایشگاهی نیست
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    17 6
    البته کار وزیر کشور درست بوده است و نمایندگان حق ندارند تا این حد دخالت کنند. اما نکته ای که باید وزارت کشور از همان ابتدا در نظر می گرفت آن است که استاندارد فارس باید یک نفر از استان فارس باشد و نه آقای افشانی که متعلق به استان کهکیلویه و بویراحمد هستند. استان فارس خودش به اندازه کافی افراد شایسته دارد که نیازی نباشد از این طرف و آن طرف برایش استاندار بیاورند.
    • نامدار A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      8 1
      دوست عزیز در کدام اصل قانون اساسی و یا دیگر قوانین آمده که استاندار یک استان «باید» از همان استان انتخاب شود؟ چندین بار استاندار کهکیلویه و بویراحمد از استان فارس بوده حالا استاندار فارس از استان کهکیلویه و بویراحمد است.
  • محسن IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    1 30
    18 نماینده یک استان با آمدن او مخالفت کرده اند، مدیری که از روز اول با این چنین حاشیه هایی روبرو شود قطعا موفق نخواهد بود، پس چه بهتر که دست از خودخواهی برداشته و شخص دیگری را انتخاب کنند حتی اگر شایستگی کمتری داشته باشد.