شبکه‌های آب‌رسانی روستایی خرم‌آباد نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرآنلاین، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرم‌آباد گفت: شبکه‌های آب‌رسانی روستایی خرم‌آباد فرسوده است و نیاز به بازسازی و تعویض دارند.

مهندس علی دالوند در جلسه شورای بهداشت که در فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خشکسالیهای چند سال اخیر به‌ویژه کمبود بارندگی امسال وضعیت آب شرب رضایت‌بخش نیست.

وی بابیان اینکه بخش بیشتری از کمبود آب به عدم استفاده صحیح از آب برمی‌گردد، افزود: در روستاها ایجاد انشعاب‌های غیرمجاز، مسائل و مشکلاتی برای مردم و دولت به وجود آورده و سبب شده در بعضی از روستاها وضعیت کمبود آب حادتر شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی خرم‌آباد با اشاره به اینکه اولین بحثی که می‌تواند برای بهداشت روستا لحاظ شود بحث آب است، عنوان کرد: روستاهایی که تحت پوشش آبفار روستایی هستند دولت موظف است بر اساس تعهد آب شرب بهداشتی را تحویل مردم بدهد.

وی بیان کرد: در این روستاها هفته‌ای یک‌بار نمونه آزمایشی از آب شرب گرفته می‌شود و تاکنون مشکل خاصی مشاهده نشده ولی عمده شبکه‌های روستا از اویل انقلاب ایجاد شده‌اند دچار فرسودگی‌ هستند.

دالوند تصریح کرد: این شبکه‌های فرسوده نیاز به بازسازی و تعویض دارند ولی اعتباراتی در این زمینه لحاظ نشده که در صورت تأمین اعتبار این شبکه‌ها اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی رسیدگی به آب شرب روستاهایی است که مشکل‌ دارند،در طی خرداد ماه امسال چهار پروژه در سطح شهرستان خرم‌آباد انجام‌ شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی خرم‌آباد گفت: در روستای پاپی خالدار تجهیزات کاملاً تعویض شد و ۱۰۰ خط انجام‌شده است به‌گونه‌ای که آبی که وارد شبکه روستا می‌شد ۱۶ لیتر در ثانیه بود که به ۲۵ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی اظهار داشت: در روستای سهیل بیگی چاه احداث و ۹۰۰ متر از خط انتقال انجام شد که با این اقدام افت فشار آب حل شد، در روستای بهرامی بحران آب وجود داشت و ۲۰۰تا ۳۰۰ خانوار این منطقه فقط شب‌ها آب داشتند که توانستیم با ایجاد حلقه چاه آب را وارد مدار کنیم که در این زمینه در روستای دارایی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

دالوند در بحث بهداشت آب در روستاهای شهرستان خرم‌آباد، افزود: هر هفته اکیپی به‌صورت دوره‌ای به روستاها می‌روند و از آب نمونه‌گیری می‌کنند طبق نمونه‌گیری‌هایی که تاکنون انجام‌شده است آب روستاها سالم هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در منطقه رباط دولتشاه شبکه فرسوده بود که پیمانکار آن مشخص شد و تاکنون ۷۰ درصد کار انجام‌شده و شبکه به‌طور کامل بازسازی می‌شود که به نصب کنتور تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار می‌گیرند..

رئیس آب و فاضلاب روستایی خرم‌آباد بیان کرد: ۷۰ درصد شبکه روستایی شهرک بابا عباس جدید احداث‌شده که ۳۰ درصد دیگر آن بر اساس اعتبار مصوب هیئت دولت و مجلس تأمین شود مشکل آب این روستا حل می‌شود.

وی تصریح کرد: منطقه ریمله مشکل تأمین آب دارد و با وجوداینکه چندین چاه در این زمینه زده‌شده اما هنوز موفق به تأمین آب نشده‌ایم، چند اکیپ برای بررسی منطقه و مطالعات اولیه به این منطقه اعزام‌شده تا محل تأمین آب را مشخص کنند.

دالوند خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خرم‌آباد آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تحت پوشش قرار دادن آب روستای سراب چنگایی و بابا عباس دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =