اظهارات هاشمی رفسجانی در باره توافق هسته ای و دلیل عدم تقاضای عفو برای پسرش

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای، توافق صورت گرفته را یادآور فتح خرمشهر دانست.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که شب گذشته میزبان جمعی از اصحاب رسانه و فعالان عرصه فرهنگ و هنربود، توافق هسته‌ای ایران با غرب را به شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم دیپلماسی و مردم تبریک گفت و افزود: این پیروزی مرا به یاد پیروزی فتح خرمشهر و همچنین پیروزی پذیرش قطعنامه انداخت که دنیا در آن مقطع علی‌رغم همه دشمنی‌ها و حمایت‌های که از صدام می‌کردند، در بین‌المللی ترین سازمان جهان بر حق ایران صحه گذاشتند و تأکید کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن بسیاری از مشکلاتی که از قِبَل تحریم متوجه کشور می‌شد و همچنین تشریح دستاوردهای هسته‌ای، گفت: اگر چه از فردا که متن توافقات منتشر شد، گروهی با ادعای دلواپسی در متن می‌گردند، اما مطمئن باشید مردم ایران به حرف‌های این جماعت گوش نمی‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ناراحتی لابی صهیونیست‌ها در آمریکا و همچنین حاکمان رژیم جعلی اسرائیل را نشانه پیروزی بزرگ ایران در میدان مذاکرات دانست و گفت: پیروزی دیگر این ماجرا، تفوق متن و استدلال بر هیاهو و هوچی‌گری است. آن چه در طول این مذاکرات تیم دیپلماسی ایران با صبوری انجام دادند، نشان از ذات مردم ایران در صلح طلبی و صلح‌جویی دارد.

گزیده سخنان وی را به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام بخوانید:

  • خدا را شکر که امروز از روزهای خوب انقلاب اسلامی است.
  • ایران جنگ طلب نیست و هیچ وقت به دنبال سلاح کشتار جمعی نمی‌رود. اصلاً از بازدید کارشناسان آژانس نمی‌ترسیم چون قصد بمب سازی نداریم.
  • از این پس می‌توانیم دستاوردهای هسته‌ای خود را صادر کنیم.کسانی که تا دیروز برای هر اقدام هسته‌ای ما مانع‌تراشی می‌کردند، امروز به شکل رسمی قبول کردند که ایران اسلامی می‌تواند نیروگاه‌های پیشرفته هسته‌ای برای تولید برق بسازد.
  • { با تمجید از صبر تیم هسته‌ای و خانواده‌های آنان که در مقابل انواع تهمت‌ها و توهین‌ها و حتی اتهام به خائن بودن، برای احقاق حق مردم، صبوری کردند} این منطق ایرانی است که یک وزیر در مقابل شش وزیر کارکشته قدرت‌های جهانی یکی از رکورد دارترین مذاکرات بین‌المللی را انجام دهد و آنان را قانع کند که به صورت رسمی بپذیرد ایران جزء باشگاه هسته‌ای جهان است.
  • خودم را یک رسانه متحرک می‌دانم. هم اولین کارم انتشار نشریه مکتب تشیع بود و هم امروز صحبت‌های من، صحبت‌های موافقانم و صحبت‌های مخالفانم چند ستون رسانه‌ شما را در بر می‌گیریم، پس من یک رسانه متحرک هستم.
  • در انتخابات سال 92، نقش من همین بود که رفتم اسم نوشتم و با خود فکر کردم که اگر وارد شوم، شاید بتوانم کشور را مانند دوران جنگ و سازندگی، این بار از انحراف نجات دهم. شورای نگهبان به من کمک کرد و جلوی من را گرفت تا دکتر روحانی به پیروزی برسد که در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب هر جا که بودیم، با هم بودیم.
  • {در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پرونده مهدی هاشمی} نمی‌خواهم مطلبی بگویم که تأثیر مثبت یا منفی در روند قضایی پرونده بگذارد، اما چون سؤال کردید به ذکر خاطره‌ای بسنده می‌کنم. پس از اینکه مهدی سه ماه توسط زبده‌ترین نیروهای وزارت اطلاعات تحت بازجویی بود، روزی به من خبر دادند که مهدی می‌خواهد شما را ببیند، من هم گفتم که بیاید اما گفتند ایشان نمی‌تواند و اگر می‌خواهید شما باید به ملاقات ایشان بروید. مهدی به من گفت که اینان می‌گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه‌ای را ادامه دهی. خود مهدی به من گفت علی‌رغم اینکه خود چنین میلی ندارم چون می‌دانم جرمی مرتکب نشده‌ام، اما اگر شما و مقام معظم رهبری بخواهید این کار را می‌کنم که من به ایشان گفته‌ام بگذارید با آقا مشورت کنم. در ملاقات خویش با آیت‌الله خامنه‌ای به ایشان عرض کردم که راضی به این نیستم که ایشان تقاضای عفو کند و شما بپذیرید، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می‌گویند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانیان دیگر توجه نمی‌کنند و هم می‌گویند هاشمی در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد. آیت‌الله خامنه‌ای استدلال حرف‌های من را پذیرفت. لذا به مهدی خبر دادیم هر طور که خودت می‌دانی، عمل کن و ایشان هم بر این نکته تأکید می‌کرد که چون می‌دانم گناهی نکرده‌ام بگذارید همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده‌ام، بگذارید در همین دنیا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت می‌ترسم. بگذارید به همین مقدار بسنده کنم و بیشتر نگویم تا پرونده قضایی ایشان سیر خودش را بگذراند، البته خود مهدی و وکلای وی حرف‌های دارند که به موقع خواهند گفت. فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود.
  • /1727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =