سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: پایداری ها سعی می کنند الگوی وحدت خود را به دیگران تحمیل کنند

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم چندی پیش مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام مصباحی مقدم در بخشی از گفت و گوی خود به موضوع پیوستن جبهه پایداری به فرآیند وحدت اصولگرایان پرداخت و درباره بر هم زدن بازی وحدت از سوی جبهه پایداری گفت: الان هم این نگرانی وجود دارد. اما نه به اندازه قبل. جبهه پایداری قبلا در انتخابات مجلس نهم این احتمال را می داد که در نبود اصلاح طلبان، اگر دو گروه رقیب درون اصولگرایان تشکیل بدهند خودشان برنده انتخابات می شوند. اما الان که حضور اصلاح طلبان در انتخابات قطعی است دیگر چنین تحلیلی معنی ندارد وحالا به این نتیجه رسیده اند که باید به جمع بپیوندند. اما سعی شان این است که الگوی خودشان را بتوانند حفظ کنند و به دیگران بقبولانند.

وی درباره برخی تحلیل ها درباره چرخش جامعه روحانیت به سمت جبهه پایداری بعد از درگذشت آیت الله مهدوی کنی نیز گفت: هیچ گونه چرخشی در مواضع جامعه روحایت مبارز بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی رخ نداده است. اما گاهی رسانه ها مایل اند طور دیگری مطرح کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت ادامه داد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی می گفتند پایداری ها باید بیایند و به مجموعه بپیوندند. الان هم موضع همین است. اما برای این پیوستن به تبع باید با آنها گفت و گو کرد. پس دعوت می کنیم و آنها به دفتر جامعه روحانیت می آیند و گفت و گو می کنیم.

وی تاکید کرد: استفاده از آیت الله مصباح هم برای رسیدن به وحدت حداکثری است. وقتی دعوت کننده جامعه روحانیت یا شخص آقای تقوی است که به نمایندگی از جامعه روحانیت حرکت خود را شروع کرده است، این خیلی روشن است پذیرش دعوت ما از سوی آیت الله مصباح، یعنی اینکه ایشان می پذیرند که در یک محفل و مجلسی حضور پیدا کنند که برگزارکننده آن مجلس شخصی مثل آقای تقوی است و همه گروه ها و احزاب و شخصیت ها را دعوت می کند تا بر محوریت جامعتین بپیوندند. این همان مسیر آیت الله مهدوی کنی بدون تغییر است.

 مصباحی مقدم با بیان اینکه هنوز فرمولی به نام 2+1 (جامعتین به اضافه آیت الله مصباح) شکل نگرفته است اظهار داشت: خود آیت الله مصباح بر محوریت جامعتین تاکید می کند. با این حال اما ما شاهد اصرار دوستان پایداری هستیم که می گویند باید نشست سه جانبه ای که یک بار شکل گرفته تکرار شود.

وی ادامه داد: پایداری ها می گویند برویم اصرار کنیم آیت الله مصباح تشریف بیاورند. معلوم می شود خود ایشان راضی نیستند.

 

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با حجت الاسلام مصباحی مقدم را اینجا بخوانید.

 

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =