مرکز آمار ایران از کاهش ۲۹.۱ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ۳۷.۷ درصدی آن در کل شهرداری‌های کشور در زمستان ۹۳ نسبت به زمستان ۹۲ خبر داد.

مرکز آمار ایران گزارشی از پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های كشور را در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۳ منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی نتايج طرح «جمع‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های كشور» در زمستان سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد که در شهر تهران در زمستان سال ۱۳۹۳، تعداد 19 هزار و 394 واحد مسكونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پيش‌‌بينی شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۳۰.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۹.۱ درصد کاهش داشته است. ‌متوسط تعداد واحد مسكونی برای هر يک از اين پروانه‌ها ۷.۸ واحد بوده است.

همچنین مجموع مساحت زيربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری تهران در زمستان ۹۳ بالغ ‌بر ۳۹۰۷.۹ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۴۶.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۴۴.۵ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زيربنايی اين دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود یک هزار و 624 مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمين پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در حدود ۸۲۰.۶ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۴۴.۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۶۹.۴ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زمين در هر پروانه احداث ساختمان ۳۴۱ مترمربع بوده است.

توزيع پروانه‌های ‌احداث ‌ساختمان ‌مسكونی برحسب نوع اسكلت‌ و ‌مصالح عمده‌ به‌كار رفته در بنای آن‌ها در زمستان ۹۳ نشان می‌دهد كه ۳۵.۳ درصد اين پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسكلت فلزی و ۶۴.۴ درصد برای احداث ساختمان‌های بتون‌آرمه بوده است.

در همین حال، گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که در زمستان سال ۱۳۹۳، تعداد 115 هزار و 434 واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های كشور پيش‌‌بينی شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۷۷.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۷.۷ درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسكونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ۲.۷ واحد بوده است.

در زمستان ۹۳ صادر شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۱۲۱.۴ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۵.۴ درصد كاهش داشته است.

مجموع مساحت زيربنا در پروانه‌های صادر شده براي احداث ساختمان‌ در زمستان ۹۳ حدود ۲۱۵۴۲.۲ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۸۷.۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۸.۶ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زيربنا در اين پروانه‌ها ۴۹۶ مترمربع بوده است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیراسد A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    7 5
    همانطور که انتظار می رفت با نزدیک شدن به توافق احتمالی تعداد مقالات منتشره در سایتهای خبری تحلیلی در مورد مسکن به شدت افزایش یافته و همه دلالان و سوداگران مسکن با همه توان و امکانات من جمله سایت های خبریتحلیلی دوست و همسو ، و با انتشار انواع و اقسام تحلیلهای هدف دار و مغرضانه، در صدد جلوگیری از ریزش واقعی قیمتهای مسکن که تابحال با ترفندها و مقاومتهای آنها و وادار کردن مالکین به مقاومت، اجازه آن را نداده اند، می با شند. مردم باید آگاه باشند و اجازه این امر را ندهند.