معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه در اجرای قانون حجاب و عفاف درست عمل نکردیم و حتی از اهداف آن فاصله گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افطاری که با حضور رئیس جهمور و فعالان حوزه زنان برگزار شد گفت: طبق مصوبه 324 بندی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قانون راهکار گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مجلس مصوب کرد، 24 دستگاه دراین زمینه وظیفه دارند .

او با اشاره به نقش این معاونت در زمینه حجاب و عفاف گفت: متاسفانه وضعیت جامعه نشان می دهد که در اجرای قانون گسترش عفاف و حجاب موفق نبوده‌ایم و حتی از اهداف آن روز به روز بیشتر فاصله گرفته‌ایم.

مولاوردی ادامه داد: در همین زمینه کمیسیون فرهنگی دولت این موضوع را در دستور کار خود قرار داد تا به آسیب‌شناسی وضعیت و عملکرد متولیان حوزه عفاف و حجاب بپردازیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در این چارچوب پیشنهاداتی را به رییس‌جمهور ارایه داده‌ایم و چون جنس موضوع "عفاف و حجاب" فرهنگی است، شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باید به این موضوع بیشتر بپردازند .

او گفت: نتایج بررسی‌ها به فراکسیون زنان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام شده و منتظر ارای آنها هستیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: لازم است از تبلیغ به تعمیق و از فعالیت محوری به اثربخشی برسیم و سمت و سوی حرکت‌های فرهنگی به سمت باور و اعتقاد پیش برود؛ چرا که اعتقاد و باور مقدمه عمل است.

او به زنانه شدن آسیبها اشاره کرد و گفت: زنان در معرض انواع آسیبها هستند از این رو زنان به تدبیر دولت یازدهم برای تحقق توسعه متوازن امید دارند و می خواهند همانگونه که دو سال پیش در خلق حماسه سیاسی به برنامه های رییس جمهوری اعتماد کردند، اکنون نیز در شرایط پساتحریم، اعتمادی متقابل شکل گیرد.

مولاوردی با اشاره به حجم فعالیت اقتصادی زنان در بخش خصوصی گفت: تلاش های این افراد با فعالیت بسیاری از دستگاه های دولتی که بودجه های آنچنانی در اختیار دارند برابری می کند، این تشکل ها و دست های پرتوان هفت شهر عشق را گشته اند و در سفرهای استانی نمونه های بسیاری از آنها را دیده ام.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =