معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد حمایت از TSها گفت: در این راستا لایحه ای تدوین کردیم که اکنون در وزارت رفاه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، درباره حمایت از ترنس‌ها گفت: حمایت از ترنس‌ها، یا افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی در دستور کار ما قرار دارد.

مسعودی فرید گفت: در همین راستا لایحه‌ای تدوین کردیم که اکنون در وزارت رفاه است تا اصلاحات نهایی آن انجام و از سوی دولت به مجلس تقدیم شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه تی‌اس یک اختلال روانشناختی است، گفت: اگر در حوزه سلامت توجه بیشتری به این موضوع وجود داشته باشد، غربالگری اختلالات روانی انجام شود قطعا می‌شود مداخلات سریعی انجام داد چراکه این افراد زمانی به ما مراجعه می‌کنند که دیگر به حدود 20 سالگی رسیده‌اند و این اختلالات در آنها نهادینه شده و شاید مداخلات ما چندان موثر نباشد.

او ادامه داد: شیوع اختلالات جنسی چندان بالا نیست اما آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 70 هزار تولد مرد، یک نفر تمایل به زن بودن دارد و از هر 100 هزار زن یک نفر تمایل به مرد بودن دارد. با وجود آنکه آمارها بالا نیست اما شدت این آسیب‌ها برای ما حائز اهمیت است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    26 1
    خدارو شکر. باید از این افراد حمایت کرد تا زندگی عادی داشته باشند. من همیشه نگران سوئ استفاده از این افراد هستم حتی در کشورهای خارجی.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    15 13
    به عنوان یک روانشناس این آمار را غیر طبیعی می دانم انجمن روان شناسی امریکا می گوید بین هر صدهزار مردوسیصد هزار زن یکی خواهان تغییر جنسیت است بعید می دانم تعداد ترنس ها در ایران ده برابر میانگین جهانی باشد
  • محمد A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    7 4
    با جراحي تمايل درون درست نمي شود
  • شهرام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    8 0
    اقای محمد اصولا این افرادجراحی میشوند که به تمایل درونشان برسند