با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، مدیر کل گمرک بازرگان، مدیر امور اقتصادی و دارایی ماکو، مدیر شهرک صنعتی ماکو و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهرک صنعتی ماکو جلسه مشترک با هدف بررسی مشکلات صنایع برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو ، حسین فروزان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با تاکید بر حمایت دولت از تولید کنندگان اظهار کرد: با نگرش مثبتی که مدیر کل محترم گمرک دارند شاهد توسعه و پیشرفت در حوزه های اقتصادی خواهیم شد.

فروزان با اشاره به پروژه‌های مهم عمرانی سازمان منطقه آزاد نظیر فرودگاه و تعریض جاده ماکو - کشمش تپه، گفت: بیشترین تلاشها صورت می‌گیرد تا پروژه‌ها درخور شان مردم و منطقه آزاد باشد و کندی کار در تعریض جاده قصور نهادهای خدمات رسان قبل از استقرار منطقه است و امیدواریم با همدلی و همزبانی که بین مسئولان وجود دارد این نقیصه نیز برطرف شود و شاهد افتتاح فرودگاه در شهریور ماه و جاده ماکو- کشمش تپه تا آذرماه باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: عملیات گیت گذاری ورودی شروع شده و بزودی عملیات فنس کشی با حمایت نماینده محترم منطقه و استاندار کلید خواهد خورد که این امر رونق اقتصادی را برای تمام منطقه رقم خواهد زد و در تلاش هستیم با اخذ مجوز تردد خودروها تا مرکز استان روند توسعه شتاب بیشتری به خود بگیرد.

فروزان گفت: مشکلات بزرگی در حوزه های عمرانی، شهرسازی، راه سازی و خدماتی داریم که در 36 سال عمر انقلاب مغفول مانده است که با همکاری مردم و مسئولان به سرانجام خواهد رسید؛ استارت کار را از راه اندازی بازارچه مرزی زدیم که سبب جذب گردشگر به منطقه شده است.

محمد علیپور نماینده مردم شهرستانهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران نیز در این جلسه گفت: بازارچه مرزی امکان و فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیلهای منطقه است باید از این فرصت بیشترین بهره را برای جذب گردشگر و سرمایه گذار برد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آثار و برکات فعالیت منطقه آزاد به مرور نمایان خواهد شد و سهل گرفتن قوانین و برابری با سایر مبادی خروجی و ورودی کشور می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در محاسبات داشته باشد که خود این امر توصیه مقام معظم رهبری و مصداق حرکت و مدیریت جهادی است.

محمد علیپور اضافه کرد: با حمایت جدی از تولید کنندگان فعلی زمینه اشتغال جوانان و توسعه پایدار را شاهد خواهیم بود.

در این جلسه مدیرکل گمرک بازرگان، مدیر امور اقتصادی و دارایی ماکو، مدیر شهرک صنعتی ماکو آمادگی خود را جهت راهنمایی و همکاری صاحبان صنایع و ورود ماشین آلات صنعتی اعلام و تاکید کردند: تمام شرایط و زمینه برای سرمایه گذاری مهیا است و صاحبان محترم صنایع با مراجعات و گذراندن آموزشهای لازم می‌توانند از مزایای مناطق آزاد بهره کافی را ببرند.

در این جلسه صاحبان صنایع ماکو نکته نظرات و مشکلات خود را بیان کردند و پیگیریهای لازم در بخش زیر ساختهای شهرک و استقرار گمرک در شهرک صنعتی صورت گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =