پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

« شیخ احمد کریمه»، از بزرگان و شیوخ الازهر با اشاره به این که تقریب یکی از ابزارهای ضروری برای ارائه تفسیر جدید از دین است، تصریح کرد: اختلاف میان شیعیان و سلفی ها همگی دانسته و ندانسته در راستای برآورده کردن منافع رژیم صهیونیسم شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری البلد، وی با اشاره به حوادث جهان امروز و هجوم های تروریستی مساجد شیعه عربستان و همچنین با اشاره به درگیری های موجود در یمن تصریح کرد: وجود این مسایل در جهان امروز نشان می دهد که وقت آن رسیده تا به وظیفه خود در ایجاد تقریب میان مذاهب تلاش کنیم و به منافع آمریکایی ها، صهیونیسم و جاسوسان که خواهان ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند، اجازه تحقق ندهیم.

وی با اشاره به تهمت هایی که هر چند بار از سوی سلفی ها علیه تشیع و علمای آن بیان می شود، و همچنین با اشاره به تنش های این دو گروه تصریح کرد: این درگیری ها همگی راه را برای تحقق منفعت های رژیم صهیونیسم هموار می سازد.

شیخ کریمه با اشاره به شیوخ دینی الازهر تصریح کرد: این شیوخ اغلب وظایف خود را به شکل یک کارمند الازهر انجام می دهند، و به رسالت دینی خود به عنوان یک شیخ دینی اهمیتی نمی دهند، در حالی که علمای دینی گذشته همواره تلاش می کردند تا بر دانش های دینی خود بیفزایند و هفته ها در راه یافتن یک حدیث تلاش می نمودند.

علاوه بر احمد کریمه « دکتر احمد عمر هاشم» رییس سابق دانشگاه الازهر و عضو هیات علمای مصر با اشاره به مسایل و انفجارهای اخیر در کشورهای عربستان و کویت بیان کرد: درگیری سنی - شیعی در منطقه خاورمیانه وجود ندارد و هر کس که خود را منفجر کند به جهنم می رود نه بهشت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =