جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی کوتاه آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای را برای خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به وین جان کری گفت:

دو هفته سخت و فشرده را هم ما و هم خبرنگارارن در وین داشتیم. پیشرفت های مهم و زیادی حاصل شده اما برخی مسائل باقی مانده است. همانطور که آقای اوباما دیشب به درستی اشاره کرد: ما تا ابد پای میز مذاکره نخواهیم ماند اما سعی داریم به یک توافق جامع و خوب دست یابیم. از این لحاظ عجله نداشته و نخواهیم داشت. 

وی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: دو هفته بسیار سخت داشتیم .اینجا به صرف مذاکره کردن نیستیم؛ هستیم و به مذاکره ادامه دادیم چون معتقدیم در حال پیشرفت واقعی در جهت رسیدن به توافقی جامع هستیم .

وزیر خارجه امریکا در عین حال گفت: دیشب در صحبت های خودم با رییس جمهور امریکا هم بر این نکته تاکید کردم که تا ابد بر سر میز مذاکره نخواهیم ماند ولی نباید میز مذاکره را هم ترک کنیم چون عقربه های ساعت به نیمه شب رسیده است.

کری افزود: کار ما به شدت فنی است و شتابزده عمل نمی کنیم و اجازه نمی دهیم کسی ما را به شتاب بیندازد. آنچه ما رویش تمرکزداریم کیفیت توافق است.

وی از پیشرفت های واقعی در مذاکرات سخن گفت و اظهارداشت : اگر بتوانیم به توافق برسیم باید آزمون زمان را بگذراند و مساله هفته و سال و ماه نیست بلکه مساه چند دهه است.

وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد: با این که شاهد یک پیشرفت واقعی بودیم ولی هنوز برخی مسائل سخت حل نشده است. میدانیم حل این مسائل با گذر زمان اسان تر نخواهد بود. به هر حال این تصیم هاباید خیلی زود اتخاذ شود.

کری تاکید کرد: هیات ها به کار خود به سختی ادامه می دهند ولی این مذاکرات بی انتها نخواهد بود. نمی توانیم تا ابد منتظر این تصمیم ها باشیم . اگر این تصمیم های سخت اتخاذ نشود امادگی کامل داریم به این روند خاتمه دهیم.

40308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    4 0
    کاملا مشخصه که بعد از اظهارات دیپلماتهای ایران مبنی بر اینکه در بند زمان نیستند ،آمریکاییها هم همین سیاست رو پیش گرفتند.