شمشیرباز ملی پوش ارومیه ای با ابراز خرسندی از اعتماد فدراسیون به او برای حضور در جام جهانی گفت: تمام تلاشم بر این است که جواب این اعتماد را با کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل پاسخ دهم.

به گزارش  ايرنا طاهر عاشوري در اين خصوص گفت: اردوی آمادگی و متصل به اعزام مسابقات جهانی روسیه از روز گذشته (دوشنبه) در تهران آغاز شده و تمرینات هدفمند و منسجمی را زیر نظر مربیان تیم ملی انجام می دهیم.
وی اظهار کرد: این اردو تا روز پنجشنبه ادامه دارد و کاروان شمشیربازی ایران روز جمعه این هفته با شش ورزشکار عازم کشور روسیه می شود.
عاشوری گفت: کسب سهمیه المپیک برزیل بر اساس رنکینگ آسیایی، جهانی و سهمیه مستقیم فدراسیون جهانی نصیب ورزشکاران می شود و من تمام تلاشم را برای حضور در المپیک که بالاترین افتخار و آرزو برای یک ورزشکار است به کار می گیرم.
این ملی پوش کشورمان در مسابقات آسیایی اخیر، رتبه شانزدهم را کسب کرد که این رتبه به دلیل حضور اغلب قهرمانان جهان و المپیک در قاره آسیا و در کشورهای آسیای شرقی همچون چین، کره جنوبی، ژاپن و چین تایپه، رتبه خوبی است.
عاشوری تنها شمشیرباز اعزامی به روسیه در اسلحه اپه به شمار می رود.
مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان 22 تا 27 تیرماه امسال در شهر مسکو روسیه برگزار می شود.
تیم ملی کشورمان روز جمعه این هفته با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در اسلحه سابر، علیرضا ادهمی در اسلحه فلوره و طاهر عاشوری در اسلحه اپه عازم این کارزار جهانی می شود.
طاهر عاشوری از سال 84 شروع به فعالیت در این رشته کرده و نخستین بار زیر نظر ساکو عیوضیان مربی تراز اول ارمنستانی که سرمربی تیم ملی نیز بود تمرینات خود را در ارومیه آغاز کرده است.
وی دو سال پس از آغاز فعالیتش در سال 86 با کسب نخستین مدال طلای قهرمانی ایران به عضویت تیم ملی درآمد.
اپه ایست ارومیه ای در مسابقات انتخابی المپیک لندن که در کشور آلمان برگزار شد با ورزشکار رژیم اشغالگر قدس برخورد و از رویارویی با وی امتناع کرده بود.

این جوان ارومیه ای چندین مقام قهرمانی ایران و جایزه بزرگ ایران، قهرمانی کاپ آزاد جوانان جهان و چندین مدال آسیایی و بین المللی را در کارنامه ورزشی خود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =