سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر آمادگی دستگاههای اجرایی در ارائه خدمات به مسافران تابستانی در استان تاکید کرد.

علی اسلامنور در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور روسای کمیته های اجرایی این ستاد تشکیل شد با بیان اینکه ایجاد زمینه مناسب برای افزایش سفر و رونق صنعت گردشگری از اهداف این ستاد است گفت: آذربایجان غربی همه ساله در ایام تعطیلات تابستان مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است و باید دستگاههای اجرایی برای پذیرایی هرچه بهتر از این مسافران تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی افزود:در ایام نوروز امسال نیز افزایش میزان بازدید ها و سفرهای استانی به مناطق تاریخی و گردشگری استان را داشتیم و پیش بینی می شود در ایام تابستان نیز شاهد افزایش حجم مسافران به این خطه از ایران اسلامی باشیم.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین با ابراز امیدواری از رضایت و خوشنودی مسافران به این استان اظهار داشت:اطلاع رسانی و معرفی مناطق گردشگری و تاریخی استان در شبکه های سراسری به افزایش سفرها و رونق این صنعت در استان کمک می کند و باید با استفاده از شیوه های تاثیر گذاری به مرحله اجرا برسد .

علی اسلامنور ادامه داد : دستگاههای اجرایی مسئول در ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز باید با تلاش و جدیدت تمام نسبت به تامین ایمنی سفرها و فراهم ساختن رفاه مسافران اقدام لازم را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تنظیف محورهای روستایی و گردشگری و جاده های ارتباطی استان ، ساماندهی و پاکسازی محورهای ورودی به شهرها، بهسازی مبلمان شهری ، نظارت بر واحدهای تجاری و اقامتی و برخورد با متخلفان و گرانفروشان تاکید کرد.

پیمان آرامون مدیرحمل و نقل و ترافیک استان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی دستگاههای اجرایی برای ایام تابستان در استان گفت: به منظوربررسی و آماده سازی امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران در ایام تابستان بازدید از راههای ارتباطی ، نمازخانه ها و مراکز پذیرایی و اقامتی بین راهی ، رستوران ها ، هتل ها و مراکز پذیرایی در دستور کار اعضای این ستاد در استان قرار گرفته است.

حسین داننده سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری آذرباجیان غربی نیز در این جلسه گفت: در آخرین جلسه کمیته هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریهای ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر برنامه ریزی برای اسکان مسافران در شهرها و بهبود وضعیت تابلوها و علائم راهنمای مناطق گردشگری و روستاهای هدف گردشگری ، همکاری شهرداریها و دهیاریهای استان با اداره کل راه وشهرسازی در تنظیف و جمع آوری نخاله های اطراف جاده های ارتباطی استان و همچنین بر نظارت در نحوه عرضه مواد غذایی در مراکز پذیرایی و میادین میوه و تره بار تاکید شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه گفت: براساس طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر که در ابتدای سال تصویب شده است دستگاههای ذی ربط اجرای مقاد این مصوبه را در دستور کار قرار داده اند .

وی افزود: براساس این مصوبه تشکیل کمیته های 9 گانه این ستاد بطور جدی درحال پیگیری است .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با اعلام اینکه کتاب جامع گردشگری استان در حال تدوین و چاپ است ادامه داد: در این کتاب اطلاعات جامعی از مراکز و اماکن تاریخی و گردشگری استان جهت استفاده علاقمندان و گردشگران تهیه وآماده می شود.

جلیل جباری افزود: پس از ماه مبارک رمضان و با فرارسیدن سفرهای تابستانی چند جشنواره محلی و سراسری در استان برگزار می شود که از آن جمله می توان به جشنواره تندیس های نمکی ، جشنواره مذهبی ارامنه در محل قره کلیسا، برگزاری سومین دوره جشنوراه انگور در شهر ارومیه اشاره کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =