رئیس انجمن اوتیسم‌گران البرز گفت: اوتیسم یک بیماری روانی نیست بلکه نوعی درخوماندگی است که در سال‌های اول تولد کودک بروز می‌کند و اگر به موقع تشخیص داده نشود درمان آن سخت‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا در منطقه البرز، بهزاد قاسمی گفت: انجمن خیریه‌ اوتیسم البرز با هدف حمایتی مالی کودکان مبتلا به اوتیسم از شش ماه پیش شروع به فعالیت کرده است و دو مدرسه و یک مرکز توانبخشی را تحت پوشش دارد.
وی افزود: این مراکز در بخش آموزش و درمان این کودکان فعالیت‌ می‌کنند وآمار به دست آمده از این کودکان در البرزحدود 140 نفر است که در حال حاضر 60نفر در مدرسه تحت آموزش هستند و 80نفر نیز در مرکز توانبخشی این انجمن تحت درمان هستند.
قاسمی خاطرنشان کرد: اوتیسم یک بیماری روانی نیست بلکه نوعی درخوماندگی است که در سال‌های اول تولد کودک بروز می‌کند و اگر به موقع تشخیص داده نشود درمان آن سخت‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: از نظر ظاهری برخی از کودکان اوتیسم افتادگی عضلانی دارند اما فلج نیستند وصرفا مشکل آنها در ساختار مغزشان است و کلیت بیماری کودکان اوتیسم یک نوع درخودماندگی است به طوری که از لحاظ عاطفی کودک اوتیسم به دلیل تمایل نداشتن به ارتباط چشمی، حتی دوست ندارد با مادر خودش هم رابطه احساسی برقرار کند، آنها تمایل دارند کارهای یکنواخت انجام دهند و در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند.
رئیس انجمن اوتیسم‌گران البرز یادآورشد: هر جلسه کاردرمانی کودک اوتیسم بیش از 25 هزار تومان هزینه دارد که تقریبا اکثر خانواده‌‌ها از عهده تامین آن بر نمی‌آیند.
وی افزود: احتمال بروز اوتیسم 1بر 116 در هر تولد است و با توجه به این وضعیت موجود این انجمن صندق‌هایی را در سطح کرج قرار داده تا خیرین کمک‌های خود را تحویل بدهند اما متاسفانه این کمک‌ها به حدی نرسیده است که بشود با این بیماری مقابله کرد.
رئیس انجمن اوتیسم‌گران البرز در پایان گفت: هدف ما از ایجاد مرکز جامعه اوتیسم بیشتر شناساندن این بیماری و تشکیل پرونده برای تمام کودکان اوتیسم کرج است وامیدواریم خیرین برای آموزش و درمان این کودکان با انجمن همکاری بیشتری داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =