رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان روحانی بابل ازانجام بیش از26 هزار آندوسکوپی، کولونوسکوپی و ERCP در این بیمارستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران : دکترمهرداد کاشی فرد فوق تخصص گوارش وکبد و رئیس بخش آندوسکوپی این مرکز گفت: اقدامات تشخیصی ودرمانی این بخش هم تراز با پیشرفته ترین مراکزدرمانی داخل وحتی خارج ازکشور می باشد.
دکترکاشی فرد تجهیزات خریداری شده این بخش ازپیشرفته ترین دستگا ههای موجودمی باشد. دراین بخش 7 نفر فوق تخصص گوارش وکبد مشغول فعالیت هستند. تعرفه اقدامات انجام شده دراین بیمارستان مطابق با طرح تحول سلامت بوده وبیماران با درامد پایین می توانند از آن بهره مند شوند.

وی افزود: کارهای درمانی و تشخیصی این بخش مربوط به دستگاه گوارش فوقانی وتحتانی، کبد و بیماری های صفراوی و پانکراس می باشد. رئیس بخش آندوسکوپی گفت : از زمان راه اندازی این بخش (سال1388) در این مرکز تاکنون تعداد15399 آندوسکوپی ، 9567 کولونوسکوپی و 1758 ERCP موردانجام شده است.

وی اضافه کرد: انجام آندوسکوپی فوقانی برای تشخیص بیماریهای مری، معده ، دوازدهه وقسمتهایی ازروده باریک می باشد. با این روش علاوه برتشخیص زخمهای معده و دوازدهه ، بیماریهای رفلاکس ، فتقهای معده ، پولیپ ها واختلالات عروقی، قادر به تشخیص زودرس سرطانهای مری ومعده نیزمی باشد.

دکتر کاشی فردگفت: انجام آندوسکوپی تحتانی یا کولونوسکوپی نیز برای تشخیص خونریزی های گوارشی، زخمهای روده ای، پولیپ ها وهموروئیدو تشخیص زودرس سرطان کولون میباشد. با آندوسکوپی فوقانی می توان اقدامات درمانی مثل کنترل خونریزی ها، خارج کردن پولیپ معده با دستگاه کوتر ، گذاشتن band برای واریس های مری و گذاشتن stent برای تنگیها و سرطانهای مری و معده بخاطر باز نگهداشتن راه غذایی و یا گذاشتن PEG در معده در بیمارانی که به هر دلیلی نمیتوانند از راه دهان غذا بخورند انجام داد. رئیس بخش آندوسکوپی این مرکز گفت: ازطرفی با دستگاه ERCP ، بررسی مجاری صفراوی وپانکراسمی توان اقدامات درمانی مثل خارج کردن سنگهای صفراوی و لوزالمعده ، برطرف کردن تنگی مجاری صفراوی با استفاده از بالون و درمان سرطانهای مجاری صفراوی و پانکراس را با گذاشتن stent انجام داد. ازاقدامات درمانی دیگرگذاشتن بالون داخل معده است که برای چاقی های شدید صورت میگیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =