دادستان کرج: امکانات زندان‌های کرج جوابگوی اصلاح زندانیان نیست

دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه امکانات زندان‌ها جوابگوی اصلاح زندانیان نیست، گفت: با وجود اصل شخصی بودن مجازات‌ها، نباید خانواده زندانیان آسیب ببینند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حاجی‌رضا شاه‌کرمی در جشن حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها که شامگاه سه‌شنبه توسط انجمن حمایت از زندانیان کرج برگزار شد، اظهار داشت: حضور افراد در این مکان به سبب اخلاص، اجر و پاداشی متفاوت از حضور در سایر عرصه‌ها دارد.
وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی دادستان مبارزه با قانون‌گریزی و جرائم است، بیان کرد: دادستان بر طبق قانون موظف است تا اگر سرپرست خانواده‌ای تحت تعقیب مسئولان قضائی قرار گرفت به خانواده آن‌ها کمک کند.
دادستان کرج با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان کرج بودجه دولتی ندارد، متذکر شد: درآمد انجمن را خیرین پرداخت می‌کنند و هدف آن‌ها کمک به زندانیان است.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان کرج با اشاره به اینکه افزایش تعداد زندانیان موضوعی وحشت‌انگیز است، گفت: آمار بالای تعداد زندانیان باید مورد بررسی قرار بگیرد و‌ علل آن مشخص شود.
شاه‌کرمی با بیان اینکه ریشه برخی از جرائم مشخص و معضلاتی مانند فقر و ‌بیکاری است ولی فرهنگ نیز باید اصلاح شود، اظهار داشت: فرهنگ صلح و آشتی باید در جامعه گسترش یابد که در این زمینه باید افراد خیر اقداماتی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در استان البرز از همه اقوام حضور دارند، متذکر شد: استان البرز با ویژگی‌های خوبی که دارد نباید 7هزار و 500 نفر جمعیت کیفری داشته باشد.
دادستان کرج تصریح کرد: باید مسائل و معضلات خانوادگی توسط اقوام رفع گردد و‌ به دادگستری و‌ محاکم قضائی ارجاع نشود.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان کرج با اشاره به اینکه امکانات زندان‌ها جوابگوی اصلاح زندانیان نیست، گفت: با وجود اصل شخصی بودن مجازات‌ها، نباید خانواده زندانیان آسیب ببینند.
شاه‌کرمی اظهار داشت: هدف ما این است که خانواده زندانیان متضرر نشوند و بدانند که مسئولان آن‌ها را تحت چتر حمایتی خود قرار می‌دهند.
وی گفت: با وجود اینکه از مشکلات خانواده زندانیان متاثر می‌شویم ولی با مخلان نظم و‌ آرامش جامعه به شدت برخورد می‌کنیم چون وجود امنیت لازمه توسعه جامعه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =