آیا دلواپسان نخستین فیلم در حال اکران «نقی»‌پایتخت را متوقف می‌کنند؟

نخستین فیلم بلند محسن تنابنده، «گینس» هنوز سه شب از اکرانش نگذشته دچار حاشیه شده است. حاشیه‌هایی که ظاهرا کار دست این بازیگر و حالا کارگردان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «گینس» نخستین فیلم بلند محسن تنابنده است که این روزها با سریال «پایتخت» میهمان خانههای مردم است. 

تنابنده فیلمنامهنویس و بازیگر است که کارش را در سینما با بازی در فیلمهای متفاوتی مثل «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» ساخته سامان سالور آغاز کرد. 

با این حال اگرچه تنابنده سابقه طولانی در عرصه فیلمنامهنویسی و بازیگری داشت اما این سریال «پایتخت» بود که او را به یکی از چهرههای محبوب سینما و تلویزیون ایران تبدیل کرد. 

وقتی خبر ساخته شدن «گینس» با بازی رضا عطاران و محسن تنابنده منتشر شد خیلی ها منتظر بودند تا به تماشای این فیلم کمدی بنشینند. فیلمی که قرار بود اکران نوروز را داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد تا دست آخر اکران رمضان نصیبت آن شد. 

اما حالا سه روز بعد از نمایش این فیلم در سینماها، اعتراضها به آن شروع شده است. یکی از نخستین اعتراضها هم مطلبی است که سایت جوان آنلاین، متعلق به روزنامه جوان درباره این فیلم نوشته است. آن هم با عنوان «مگر میشود؟ مگر امکان دارد؟ آقای ایلبیگی شما بگو! آقای ایوبی نظر شما چیست؟/ هیچ مسئولی این همه نمای شرمآور «گینس»‌ را ندید!

این سایت در مطلب خود آورده است:‌ «مگر مي‌شود فيلمي بدون كمترين مميزي و بدون كمترين حاشيه برآمده از سانسور يا ممنوعيت نمايش آن در سينماهاي خاص يا براي گروه سني خاصي روي پرده برود اما از همان دقايق اول شرم‌آورترين و بي‌اخلاق‌ترين نماها و ديالوگ‌ها را به مخاطب ارائه دهد؟

مگر امكان دارد فيلمي در كشوري اخلاق‌مدار با تكيه بر غيراخلاقي‌ترين ديالوگ‌ها و واژگان پروانه ساخت بگيرد و البته با تكيه بر همين بي‌اخلاقي‌ها توليد شود و پروانه نمايش بگيرد؟

مگر مي‌شود در سازوكاري كه حتي برخي ديالوگ‌هاي دوپهلو با لحاظ كردن نمادهاي سياسي مميزي مي‌خورند، فيلمي توليد شود كه همه‌جور شوخي جنسي و اروتيكي را ضميمه خود كرده باشد اما بدون‌كمترين دردسري روي پرده برود؟ بله، اين اتفاق افتاده است آن هم درباره فيلمي به نام «گينس»، نوشته و ساخته بازيگري به نام محسن تنابنده كه بخش عمده‌اي از اعتبارش را مرهون سريالي است به نام «پايتخت» محصول رسانه‌اي به نام صداوسيما كه بنا بوده دانشگاهي براي مخاطبان باشد. 

«گينس» كه از سه روز پيش به صورت گسترده و بدون كمترين محدوديتي اكران خود را آغاز كرده است از همان ابتدا تكليف خود را با مخاطب روشن مي‌كند؛ در همان نماهاي آغازين فيلم تصاويري برهنه از يكي از كاراكترهاي اصلي كار با اين تلقي كه مثلاً در حال حمام و اصلاح كردن است مي‌بينيم و به دنبال آن صحبتي كه درباره اصلاح موي زيربغل اين كاراكتر مي‌شنويم، هدف كارگردان از ساخت فيلم مشخص مي‌شود. به دنبال آن و با قرار دادن گاه و بيگاه نمادهايي كه بيانگر صداي گاز معده، بوي گاز معده، خال مياني بدن، فضله‌هاي انساني يا حيواني و برهنگي انسان‌هاست، علاقه شديد كارگردان به استفاده از هرزه‌نگاري براي توليد محصول فرهنگي(!) نشان داده مي‌شود.

چه زن باشيد، چه مرد و چه كودك باشيد و چه ميانسال تماشاي «گينس» فقط و فقط عمق شرمندگي است كه بر جان و دلتان مي‌نشاند. شرمندگي وقتي دوچندان مي‌شود كه بدانيد در ماه مبارك رمضان قرار داريد يعني ماهي كه فرصتي است براي پالايش روحي!

اما بناست پالايش روحي سينماي ايران در اين ماه با اكران هرزه‌نگاري‌هايي رقم بخورد كه حتي در دوران آن وزير ارشاد فراري هم كسي جرئت نمايش آنها را در فيلم‌ها نداشت. 

 

   آقاي ايل‌بيگي سلام! آقاي ايوبي درود! آقاي مؤمني دست مريزاد

اينكه «گينس» با اين حجم از زنندگي مجوز ساخت گرفته و كمتر از سه ماه بعد از آغاز توليد مجوز نمايش آن صادر شده و حدوداً سه ماه بعد از دريافت پروانه به صورت گسترده روي پرده مي‌رود بيش از هر چيز در سهل‌انگاري مديراني خلاصه شده كه در تمام ماه‌هاي اخير نقدهايي را كه به عملكرد كاري‌شان به آنها ارجاع مي‌شده، ناشي از درگيري‌هاي سياسي دانسته بودند. پرواضح است كه مديران سينمايي دولت يازدهم در ماه‌هاي ابتدايي سال‌جاري به جاي اينكه بنشينند و به ارزيابي مثلاً آنچه در شوراهاي پروانه نمايش‌شان مي‌گذرد، بپردازند، مرتب سعي كردند بر اهميت اقدامشان در باز كردن خانه سينما و برگزاري دوگانه جشنواره فجر تمركز كرده و البته با برپايي مراسمي از مديراني كه خود از كار بركنار كرده بودند، تشكر كنند! اصلي‌ترين طرف‌هاي پرسش در بدنه مديريتي سينما هم دو نفر هستند. يكي حبيب ايل‌بيگي، رئيس اداره نظارت كه همگي او را به عنوان مديري ارزشي مي‌شناسند. ايل‌بيگي بايد به اين سؤال پاسخ دهد كه آيا جرئت دارد به همراه همسر و فرزندان خود به تماشاي فيلمي بنشيند كه يكي از ديالوگ‌هاي آن «... لخته» است؟ به جاي «...» نام كاراكتر زن فيلم را قرار دهيد؛ كاراكتري كه در گويش محاوره‌اي مترادف رشته‌هايي مي‌شود كه براي انتقال برق به كار مي‌رود!

نفر دوم كه طرف پرسش است، حجت‌الله ايوبي است. ايوبي به ما بگويد آيا اينكه از ابتدا تا انتهاي فيلم آوايي كه مترادف خالي شدن گاز معده است توسط لب‌هاي يكي از كاراكترهاي فيلم شنيده مي‌شود، بيانگر كدام فرهنگ است و آيا اين فرهنگ همان فرهنگي است كه او زماني به عنوان كاردار ايران در فرانسه به دنبال صدور آن بود؟

در كنار اين دو نفر سؤالي هم داريم از ولي‌الله مؤمني مديريت حوزه هنري. ايشان هم بايد به اين سؤال پاسخ دهند كه چگونه است زيرمجموعه سينمايي آنها از ساده‌ترين اشارات سياسي فيلمي كه حتي در ميان كارشناسان سينما هم جزو ضعيف‌ترين كارهاي كارگردانش است، نمي‌گذرند و فيلم را تحريم مي‌كنند اما «گينس» را كه پر شده از بي‌اخلاقي و زيرپاگذاشتن حرمت‌هاي اخلاقي تمام و كمال در سينماهاي خود پخش مي‌كنند؟»

به این ترتیب محسن تنابنده باید منتظر روزهای سختی باشد. آیا دلواپسان موفق می‌شوند که برای نخستین فیلم بلند او حاشیه درست کنند و بار دیگر به بهانه فیلم وزارت ارشاد را تحت فشار قرار دهند؟ این پرسشی است که برای فهمیدن پاسخش باید منتظر ماند. 

 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    من واسه دلواپسان متاسفم....مگه میشه ...مگه داریم تا این حد دلواپسی ....امیدوارم اتفاقی که واسه پاداش تبریزی افتاد به بهانه های سیاسی به بهانه های واهی واسه گینس نیافته ....یعنی فقط تو گینس شوخی جنسی مطرح شده...تو فیلم های دیگه تو این سال ها نه؟....مشکل اینه که سنسورهاتون نسبت به این فیلم و نسبت به این کارگردان بعد از گذشت 3 روز از اکران و رکوردداری گینس درمیان دیگرفیلم های رمضان قوی شده ...طبق معمول دلواپس شدید....
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      121 7
      نگین دلواپس بگین داعش های ایرانی
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      105 6
      یواش یواش که به انتخابات مجلس نزدیک میشیم دلواپسا با این کار میخوان افکار عمومی رو از دله دزدی های بیت المال منحرف کنند و با ایجاد یک موضوع حاشیه ای افکار مردم را از موضوع اصلی منحرف کنند
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    اگه جلوی اکران فیلم رو بگیرن پول های اختلاص شده اقایون و همدستان دلواپسشون به بیت المال برمیگرده ؟ مگه میشه مگه داریم ؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    32 3
    ما با محسن هستیم ، تا اخرین نفس ...
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    56 1
    جوان جان اگر یک دهم این دلواپسی ها را برای رانت خواران و چپاولگران به بیت المال به کار می گرفتی می شد این دلواپسی را درک کرد ولی متاسفانه دلواپسی هایت از نوع سیاسی است و نه فرهنگی.
  • صالح A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    7 47
    کسی برای فیلم حاشیه درست نکرده ، این فیلم است که خودش ایراد و اشکال دارد. یعنی شما رسما خودتان را از حساسیت نسبت به مفاسد در عرصه ی سینما و منابع تولید فرهنگ مبری می دانید و این افتخار را به دلواپسان نسبت می دهید.چه ننگ بزرگی.پس چرا شما دلواپس توقف این فیلم شده اید مگر نمی گویید ما نگران شکم مردم هستیم حال چه شده که دلواپس یک فیلم از صدها فیلم شده اید؟ شما دلواپس نان مردم باشید نه نگران توقیف شدن یا نشدن یک فیلم.
    • يكي A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      8 1
      قورباغه درون چاه چه مي‌داند كه جهان اطرافش چقدر وسيع است«كيم وو چونگ»
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      10 1
      از خدا میخوام در درجه اول شما و همفکرانتون رو که بعد رکورد اختلاس در تاریخ بشر، نگران نان مردم شده اید ولی عوضی نشاط و آرامش مردم را نشانه رفته اید شفا بده. در درجه بعد این ملت رو از شر شماها و سایر مرتجعین داعشی نجات بده.
  • بی نام GB ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    43 3
    خدایا یا شفا شون بده یا ما رو بکش
  • مجید IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    93 1
    یدفه بگید 80 میلیون آدم فقط به دید و نظر دلواپسای عزیزمون باشن و تموم شه بره راحت شیم...حتی واسه پروانه ساخت و نمایش هر فیلمی....نه خودمون اختیار تفکر و نظر و تصمیم رو داریم و نه ایوبی....والا خسته شدم از اینهمه جارو جنجال های یه عده...اون از دخالت مجلسی که یدفه وارد سینما میشه..اینم از این...من موندم اونموقعی که "رهبر انقلاب" فیلمهایی مثل جدایی نادر از سیمین و مارمولک رو پسندید چرا کسی بهشون چیزی نگفت و بدتر قبلش هم یه عده رفت سراغ کارگرداناشون و اون ماجراها؟معلوم نیست تکلیف چیه و به نظر کی باید پایبند شیم...تا وقتی که هرکس سر جای خودش نباشه همین بدبختی هم هست
  • سارا RO ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    20 85
    اين فيلم نه تنها از نظر موارد گفته شده بسيار سطح پايين بود بلكه به غايت بي محتوا و حوصله سر بر بود حداقل تا مدتي من رو از نشستن روي صندلي سينما بيزار كرده
    • مصطفی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      22 3
      شما شاید متوجه نشدی، مگر چند نفر تونستند فیلم سه روز اکران شده رو ببینند؟ به نظرم اصلا کیفیت فیلم متن نیست، مخالفت اکثریت با این نوع دیدگاه و تفکر هست
  • بی نام EU ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    89 5
    آقا من دیشب این فیلم دیدم الان دارم به دید باز دلواپسان حسرت میخورم چرا من اینارو خودم درک نکرده بودم یعنی من اینقدر کند ذهنم...اروتیییییییییککککککککککک...بی خیال
  • آرش EE ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    152 4
    دلواپسان عزیر اول دکل نفتی گم شده در زمان محمود را پیدا کنند بعد. مگه میشه انسان برای گم شدن دکل نفتی و این همه غارت بیت المال دلواپس نشه بعد برای گاز معده دلواپس بشه
  • علی A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    161 2
    اگه یه فیلم پر از بوی باقالی میساخت و جبهه رو مسخره میکرد که اشکالی نداشت و کسی دلواپس نمیشد
    • بی نام EU ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      40 1
      احسنت به این نظر
    • علی A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      8 1
      دقیقا اگر دهنمکی جانشان بیاید و با بوی باقالی حملات شیمیایی را که در آن هزاران ایرانی آزاده شهید و جانباز شدند به سخره بگیرد این اشکالی ندارد...
  • محسن IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    81 3
    آقا شما رو به خدا بس کنید ، به فکر بیت المال باشید ... مردم خود به خوبی از پس تشخیص خوب و بد بر می آن و نیازی نیست کس یا کسانی اینگونه براشون دایه دلسوزتر از مادر شود
  • به رنگ ارغوان GB ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    19 1
    یعنی مملکت انقدر بی قانونه که فیلمی که مجوز اکران داره از نهاد رسمی کشور توسط عده ای پایین کشیده بشه یا در برخی سینماها مانند حوزه هنری نمایش داده نشه؟ آیا این اولین باره که این اتفاق می افته؟ مسولین چرا اصولا هیچ انفعالی از خودشون نشون نمی دهند؟ بنده می خواستم برم فیلم نهنگ عنبر رو بذارم سینماهای شهرداری تهران اصلا اجازه اکران ندادن به این فیلم سینما آزادی که نزدیک ما هست یه فیلهای دیگه اکران می کرد بنده مجبور شدم برم شرق تهران فیلم رو ببینم بعد می گید چرا فروش پایینه
  • بی نام US ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    25 2
    یه جوری از گاز معده حرف زده که انگار خودش بی گاز تشریف دارند
  • حسین A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    5 43
    شهید بزرگوار بهشتی فرمودند میگویند امریکا از دست ما عصبانی است من به امریکا می گویم از دست ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر . در این زمان نیز فتنه گران وامریکا نیز از دست دلواپسان ناراحتند پس باید همان کار را بکنند البته بعید میدانم سایت طرفدار ..... چنین مطلبی رامنعکس کند .
  • بی نام RO ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    32 0
    جناب بذرپاش و روزنامه جوان از هر راهی برای قرار گرفتن در مقابل مردم استفاده می کنند. مگه میشه مگه داریم این همه مخالفت با مردم
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    82 0
    دلواپس پولا نباشید پولا پیش پاک ترین دولت تاریخ بشری هس ما باید نگران نون شبمون باشیم که از بدبختی نمیریم
  • بی هویت IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    79 0
    دلواپس اختلاس های میلیاردی دلاری نیستید که پول این ملت بدبخت به جیبتون سرازیر میشه و کسی هم جرأت نداره حرف بزنه دلواپس چهارتا گاز معده شدید اوف بر شما
  • علی نارمک A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    99 0
    آقایون دلواپس یه سوال ... شما برای فیلمهای ده نمکی اون موقع کجا بودید چرا نسبت به حرفها و کارهای زشت وزننده فیلمهای ایشون دست به قلم نمیشدید ؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    34 0
    اگر ادعاهای روزنامه در شوخی های اروتیک و .. درست باشه کارر از دلواپسی گذشته باید درشو تخته کرد ولی اگر جو سازیه بذارید دلواپس باشند
  • حسین A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    73 0
    همه این موارد بی اخلاقی تو فیلمهای اخراجی ها هم بود و حتی به طور کامل هم از تلوزیون پخش شدند
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    63 0
    کاش نظر نویسنده درباره فیلم های ده نمکی رو هم می دونستیم.؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    12 0
    این همه آسمون ریسمون به هم بافته که فقط دولتو بکوبه
  • بی نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    6 0
    دوست عزیزی که برای هر چیزی دنبال بهانه ای وآن را "دلواپسی"نامیده ای...باید دست سینماگران را باز گذاشت چون این مواردی که مطرح شد در زندگی همه وجود دارد ونمیتوان از آن چشم پوشی کرد...
  • سعدى A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    15 0
    بخداشرم آوراست، بس كنيدشمامعترضين همان كاسبان تحريم هستيدهرگزهم دلتان نه براى مردم سوخته نه براى سينماونه براى دين وديندارى، مردم ازدست شماوامثال شماخسته اندوپشيزى براى نظرات واعتراضتان ارزش قائل نيستندخودتان راخسته نكنيدهمه چيزرا زير زمينى نكنيدمطمئن باشيدمردم هرگزنميگذارندتهيه كننده وكارگردان اين فيلم ضرركنندبه حرف شماهم گوش نميدهندحناى شماديگر رنگ نداردعِرض خودميبرى وزحمت ماميدارى
  • حامد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    4 0
    الکی میگه
  • بی نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    9 0
    شما با شادی و خنده مردم مخالف هستی نمیخواد نگران اخلاقیات باشی. دروغ اختلاس رشوه دزدی ........... نگران اینا هم هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سلام US ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    7 46
    دوستان عزیز ، فرهنگ رو با با گرایشات سیاسی ذبح نکنیم. اگر فیلم دارای بی ادبی و مطالب ضد فرهنگی هست همه ما موظفیم نسبت به فرهنگ ایرانی اسلامی و اصیل خودمون حساس باشیم.اگر هم مطالب گفته شده در مورد فیلم خلاف واقع هست اونجا هم باید مستندات و... مطرح بشه. دلواپسی برای سیاست و فرهنگ و ناموس رو بهش میگن غیرت و غیرت یک ارزش هست پس به خاطر حب و بغض بی اساس سیاسی به ضد ارزش تبدیلش نکنیم
    • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      11 0
      اگه این دلواپسان عزیز نگران فرهنگ این مملکت بودن چرا به آقای ایل بیگی و ایوبی سلام کردن و خطاب به اون ها نوشتن؟چرا انتقاد هاشون و مستقیم به خود کارگردان یا دیگر عوامل و خطاب به اون ها نگفتن تا اگه انتقاد های به جا و درستی باشه کارگردان توفیلم بعدیش بتونه از انتقاد ها استفاده کنه و فیلم به مراتب بهتری بسازه؟چرا به فکرپیشرفت فرهنگ نیستن ؟چرا فقط به فکر توقیفن؟
  • بی نام RO ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    52 5
    این چند نمونه که نوشته بود واقعا تکان دهنده بود گاز معده فضله های انسانی وا مصیبتا
  • بی نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    77 0
    اخراجي هاي دهنمكي به مراتب شوخي هاي خيلي بدتر و سخيف تري رو نشون ميداد،حتي دقيقا ديالوگ ... لخته هم توي اون فيلم بود و همچنين گاز معده و...شما ها لطفا از فرهنگ و ادب نگيد كه اوضاعتون خيلي خرابه
  • بی نام A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    2 22
    من کاری به دلواپسان ندارم اما ارزش ها باید رعایت بشه شوخی جنسی در سینما مسخره است پس چه فرقی بین هنر اسلامی و هنر غیر اسلامی هست ؟
  • بی نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    3 0
    اگر اقدامی عاجل در خصوص این کارها نشه همانطور که در سالنهای کنسرت بسته شد در سینما ها هم بسته میشه
  • بی نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    53 0
    دلواپسان دیالوگهای اخراجیها رو ندیدند؟
  • بهنام A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    43 1
    من گینس رو دیدم اگه فیلمی رو میخواین پر فروش کنید بدین این دلواپس ها بر علیهش مطلب بزنن گینس کاری متوسط بود اما همین حجمه باعث میشه خیلیا برن سمتش
    • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      14 0
      خیلیا رفتن سمتش که اینا دلواپس شدن...
  • بی نام A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    9 5
    تبلیغاته امار فروش بالا بره
  • بی نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    25 5
    اخراجی ها اصلا اینطور نبود. شما خوبین
  • بی نام A1 ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    38 1
    كشور اخلاق مدار ؟؟؟؟ مكه ميشه . داريم ؟؟؟ همش اختلاسه كه . با حقوق بالاي ده ميليوني مديرا
  • حسین اشرف السادات IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    26 0
    شما دلواپسان هیچ جایی در دل اکثریت مردم ندارید..به همه چیز و هرکس بی خودی گیر میدین و دلواپسش میشین..خب حق دارین..دلواپسین
  • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    5 0
    نه داداش نمیشه نداریم امکان نداره فقط اختلاس های چند میلیاردی توسط .... امکان دارد وقتی دزدی های کلان میشه و فقط حیف و میل پول این مردم بیچاره امکان دارد تو برو خوش باش که به بهانه اخلاق و آخرت و دین و ایمان مردم ، فعلا سواری
  • حامد A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    14 0
    آقايان نگران شما ديالوگ فيلم اخراجي‌هاي 1 را نشنيدند كه « بوي شيميايي مياد » و بعد اشاره به بايرام مي‌كنند» صد در صد شما ديد و خنديديد مي‌شود » چرا آن موقع معترض نشديد؟ حالا بماند بحث قطعنامه دون و آب اونجات بريز و ... لولو برد.
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 19
    مخاطب چیزی از دست نمی ده اگر این فیلم بی محتوا ممنوع بشه
  • مهران IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    21 0
    درود بر محسن تنابنده
  • کریم IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    28 0
    دلواپسان همیشه موفق میشند چون حمایت میشوند
  • صادق A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    6 44
    اصلا ربطی به دلواپسی و دلواپسان نداره یعنی شما بر این نظرید که فقط دلواپسان درک و شعور این بی اخلاقی ها و اینده این بی اخلاقی ها در سینما را دارند به کجا میرویم؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    41 0
    جدا جالبه ، این دلواپس عزیز فیلم اسطوره کارگردانی خودشون آقای ده نمکی رو یادش رفته ، که شوخی هایی به مراتب بدتر داشت. لابد چون اون هم قبلا جزو دلواپسان دوره خاتمی بوده اشکالی نداشته
  • حميد IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    12 16
    كاش دلواپسا جلوي اكران اينجور فيلمها رو مي گرفتن نه فيلمهاي ارزشمند مثل "قصه ها" كه مدتي توقيف بود. اما شخصا بشدت علاقمند رضا عطاران بوده و هستم و از بازيهاي جناب طنابنده هم كارهاي بسيار درخشان وجود داره اما با نهايت تاسف فيلم "گينس" يه فاجعه تمام عيار و تاسف برانگيز و سطحيه كه من بالشخصه اعتقاد دارم بايد فروشش رو محدود كرد. من كه بشدت بعد از ديدن فيلم احساس كردم كه به شعورم توهين شده.
  • گینس EU ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    27 0
    من نموندونم چرا باید یه عده واسه همه مردم تصمیم بگیرن؟ آقای به ظاهر "دلواپس" به شما چه ربطی داره کی چی نگاه میکنه؟؟؟ تو به خودت اعتماد نداری و سستی خواهشن همه رو مثل خودت نبین...
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    8 110
    من کاری به اختلافات سیاسی ندارم.اما نمی دونم چرا بعضی از کارگردانان و بعضی از هنر پیشه ها برای خنداندن مردم از دست زدن به هر ابتذالی کوتاهی نمی کنند کجای این صحنه های بی مزه و زشت می تواند خنده دار باشد؟ جالب اینجاست که شاهد اصرار کارگردان برای پخش مکرر این سکانسها جلف میباشیم.گویا در پی پرکردن کمبودهای دیگری.....به هر قیمتی از هر اشتباهی دفاع نکنیم .
  • كاميار A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    43 0
    مگه داريم مگه ميشه انقد دلواپسي ؟؟؟؟؟ شوخي ... لخته از جنس شوخي هاي فيلم استاد ده نمكي تو فيلم اخراجي ها بود من اين فيلم رو ديدم والا اونجور كه اين مطلب نوشته فكر كنم من اشتباه ديده باشم ، جداي از اين مطلب فيلم ضعيفي بود نسبتا و توقع و انتظار بيشتري از رضا عطاران و محسن تنابنده داشتم ولي شوخي آنچنان بدي نداشت. دوستان دلواپس اينجور فيلما شرف داره به كسايي كه فيلم نامه دزدي مي كنن و فيلم ارزشي ميسازن همون آقايي كه اوله اسمشون فرج الله سلحشوره
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      6 1
      با اینکه ضعیفه مخالفم...رضایت 50 درصدی رو شاخشه...و این واسه اولین تجربه یک کارگردان خوبه ...به نظرم تنابنده میتونه کارهای بعدیشو بهتر از گینس کار کنه و نظرای مخالف نباید سستش کنه ....باید ازانتقادات مفید استفاده کنه ...به نظر میاد کارگردان آینده داری باشه....حالا تصمیم با خودشه ...میتونه به نظرات دلواپسان توجه کنه و سست شود یا میتونه از انتقادات مفید استفاده کند و ایشالا تو فیلم بعدیش جایزه بهترین کارگردانی رو ببره....
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    20 1
    آقایون دلواپس ماکه هرچه فیلم از اقای تابنده تا حالا دیدیم عین فرهنگ خودمونه شاید اقایون فرهنگ غربی دارن
  • بی نام US ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    13 0
    آقا خوشت نمیاد نرو سینما نبین چرا میخای همه مثه خودت فک کنن چرا نظرت رو به بقیه تحمیل میکنی چقد خوی دیکتاتوری میتونه داشته باشه یه گروه
  • پرهام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    10 0
    جای تعجب داره من تعجب نمیکنم از این همه دلواپسی واسه یه فیلم ....برید دلواپس جاهای دیگه باشین مردم وضع مالیشون خرابه ....
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    20 0
    ای دلواپسان ای دشمنان دین، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و عزت ایران؛ توبه کنید.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    36 2
    چرا این فیلم مجاز و فیلم اقای رییس جمهور را جمع اوری میکنند؟؟
  • سهيل IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    15 0
    مگه ميشه فرودگاه و برج مراقبت رو بفروشن نگران نشد ولي براي يه فيلم اونم فقط گاز معده نگران شد .؟؟؟ مگه ميشه مگه امكان داره؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    17 1
    من دیشب این فیلم رو دیدم. با اینکه از محسن تنابنده انتظار همچین فیلم سطح پایینی رو نداشتم، ولی شوخی های تو فیلم هم در حدی نبود که یه عده بخوان دلواپس بشن. با نظر دوستانی که گفتن با اینکار دلواپسان آمار فروش بالا میره موافقم.
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    12 1
    کشور اخلاق مدار رو خوب اومدی
  • سمنانی A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    12 0
    برید ببینید که بزودی کشیده میشه پایین