رفیق سوییسی کفاشیان «دبه» کرد و زیر حرفش زد؟/بلاتر:هنوز این قدر پیر نشدم که بفرستندم به موزه!

سپ بلاتر با اعلام اینکه هنوز می خواهد ادامه دهد بار دیگر در صدر اخبار دنیا قرار گرفت.

ملیکا اربابی -خبرآنلاین: سپ بلاتر سه هفته بعد از اینکه گفت دیگر به ریاستش در فیفا ادامه نمی‌دهد و تا چند ماه دیگر مقدمات انتخاباتی تازه را فراهم می‌آورد، حرف‌های جدیدی مطرح کرده است. حرف‌هایی که نشان از بازی آقای بلاتر با افکار عمومی دارد.

بلاتر 79 ساله در مراسم افتتاحیه موزه جدید فیفا در شهر زوریخ سوییس به خبرنگاران گفته است: «من استعفا نکرده ام و هنوز برای ایفای نقشم آماده ام.» او که در سالن اصلی موزه قرار داشت با اشاره به همین موضوع افتتاحیه و البته به شوخی گفته است: «هنوز برای اینکه به موزه بروم یا کنار خیابان کفش‌های مردم را واکس بزنم آماده نیستم.»

بلاتر که حسابی سرحال به نظر می‌رسید با آوردن نقل قولی از پابلو پیکاسو، نقاش معروف ایتالیا ادامه داده: «یک موزه به من بدهید تا آن را برای شما پر کنم.»سایت روزنامه بلیک سوییس بعد از این مراسم در مطلبی جالب نوشته است: «سپ حسابی با انرژی به نظر می‌رسید و دیگر خبری از نشانه‌های نگرانی در صورت او نبود.» این روزنامه ادامه داده که بلاتر ضمن تاکید بر اینکه استفعا نداده، گفته است هنوز بر سر فرمانش برای تشکیل کنگره فوق‌العاده اصرار دارد. صحبت‌های جدید پیرمرد سوییسی در حالی ایراد شده است که خبرگزاری‌های بین‌المللی در اوایل ماه جاری میلادی(جون) حسابی از خبر استعفای سپ بلاتر استقبال کرده بودند.

گشتی در متن سخنرانی بلاتر در تاریخ دوم ماه جون به خوبی نشان می‌دهد که او با زیرکی خاصی هرگز از کلمه «استعفا» استفاده نکرده بود. درواقع آقای بلاتر با یک نمایش واقعی و بازی حساب شده با کلمات، فشارهای ‌اف‌بی‌آی و نهادهای امنیتی سوییس را روی خود کم کرده و حالا که به نوعی آب‌ها از آسیاب افتاده است اعلام کرده قصدی قطعی برای کنارگذاشتن سمتش ندارد.روزنامه زوریخ‌زانتانگ در تحلیلی جالب نوشته است اگر بلاتر در کنگره فوق‌العاده بر روی حرف امروزش بماند و دوباره نامزد ریاست فیفا شود، هیچ بعید نیست که بازهم رای بیاورد. چه اینکه هنوز بسیاری از فدراسیون‌ها طرفدار مدیریت سپ بلاتر هستند. این تحلیل درحالی منتشر شده که هنوز سران فوتبال اروپا به سخنان امروز بلاتر واکنش نشان نداده‌اند.

جالب اینجاست که این رفتار بلاتر مسبوق به سابقه هم هست. او در سال 2011 به اعضای بلندپایه یوفا از جمله میشل پلاتینی قول داد که این آخرین باری است که برای ریاست فیفا تلاش می‌کند اما 4 سال بعد و در سال 2015 با اعلام اینکه هنوز ماموریتش تمام نشده دوباره به حضور در صحنه قدرت ادامه داد. صحبت‌های امروز بلاتر به خوبی نشان می‌دهد که او تا چه حد به میز و صندلی‌اش در فیفا علاقه‌مند است. علاقه‌ای که انگار در بین مدیران دیگر این رشته در اقصی‌نقاط جهان از جمله ایران هم وجود دارد! 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    3 2
    من کاری به خوبی یا بدی کفاشیان ندارم،ولی یه جوری راجع بهش تیتر میزید انگار خاریه تو چشمتون.افراط و تفریط چه تو طرفداری چه برعکس اصلأ کار درستی نیست.من نه از قلعه نوعی خوشم میاد نه کیروش ولی ببینید چطور قلعه نوعی رو میکوبید ولی کیروش رو حتی با باخت به ترکمنستان رو سر میگیرید.مطمئنأ این کامنت رو هم منتشر نمیکنید چون به نفعتون نیست.