ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که مصوبه هسته‌ای مجلس متعلق به یک جناح خاص نیست، گفت که این طرح دست تیم مذاکره کننده را باز می‌گذارد و دست طرف مقابل را می‌بندد.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای یک طرح بازدارنده است که جلوی زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها را می‌گیرد. این طرح همچنین ضمانت بخش است؛ یعنی به صورت دکترین ماشه عمل می‌کند. به این معنا که هر وقت در حوزه اجرای توافقات از طرف قدرت‌های غربی مشکلی پیش بیاید مجلس به طور اتوماتیک می‌تواند آن را کان لم یکن تلقی کند.

وی مصوبه هسته‌ای مجلس را بیانگر حساسیت نمایندگان نسبت به سرنوشت کشور عنوان و خاطرنشان کرد: درست است که مردم با مشکلاتی به لحاظ اقتصادی مواجه هستند ولی حواسمان باشد که اسرار نظامی و امنیتی کشورها جزو مصالح حالیه‌شان است و نباید مخدوش شود و اگر این موضوع مخدوش شد حیات یک کشور در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس مصوبه هسته‌ای مجلس را انعکاس دغدغه‌های مردم دانست و یادآور شد: دغدغه‌هایی در مورد این‌که تکلیف تحریم، نظارت‌ها و تحقیق و توسعه چه می‌شود وجود دارد و مجلس تنها کاری که کرده این است که چارچوب این کار را ترسیم و بر آن تأکید کرده است.

شفیعی با بیان این‌که این طرح توسط برخی اعضای جبهه پایداری،‌ برخی اعضای کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی و برخی اعضای کمیسون امنیت ملی مجلس بوده، خاطرنشان کرد: در طراحی و نگارش این طرح از نظرات کارشناسی نهادهای ذیربط بیرون مجلس نیز نظر گرفته شده بنابراین فکر نکنید که این طرح خواست یک گروه و جناح است بلکه متعلق به همه مجلس است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان طرح الزام دولت به دستاوردهای هسته‌ای را طرحی هوشمند توصیف کرد و گفت: این یک «اسمارت پلان» است که جلوی خلأها، رخنه‌ها، نفوذها و کم و کاستی‌های احتمالی را می‌گیرد و به طور هوشمند دست تیم مذاکره کننده را باز می‌گذارد و دست طرف مقابل را می‌بندد و از زوایای مختلف یک طرح هوشمند است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =