دریافت کننده تیم ملی می گوید:«در کنار معروف و بقیه بچه‌ها نمی‌ترسم»

مهری رنجبر- خبرگزاری خبرآنلاین؛ جانشين فرهاد ظريف شدن كار هر كسي نيست؛ بازيكني كه سال‌هاي سال در تيم ‌ملي واليبال بازي كرده و انصافاً خوب هم بازي كرده است. مثل اينكه يكي بخواهد در فوتبال جاي علي كريمي يا علي دايي را بگيرد. هر قدر هم كه بازيكن حرفه‌اي باشد اما براي بازي كردن به جاي اين بزرگان استرس دارد؛ حالي كه مرندي هم آن را تجربه كرده است: «استرس زيادي داشتم. من 3 سالي بود كه در اردو حضور داشتم اما بايد يك حقيقت را بگويم، اگر زماني كه به من گفتند بايد به جاي فرهاد ظريف به روسيه بروم، كسي كنارم نبود، با زانو زمين مي‌خوردم.»

* نخستين تجربه حضور در ليگ جهاني و انجام چند بازي عالي...

من تا به حال فقط در تيم‌هاي جوانان و نوجوانان بازي كرده بودم و حضور در ليگ جهاني نخستين تجربه ملي من در بزرگسالان بود. 3 سال قبل و در زمان ولاسكو به اردو دعوت شدم و پس از آن هم كه كواچ آمد اما تا به حال در تيم ‌ملي بازي نكرده بودم و هيچ تجربه رسمي‌اي نداشتم.

* حضور در ليگ جهاني به عنوان نخستين تجربه سخت نبود. بدون هيچ تجربه ملي و در اين تورنمنت مهم بايد هم پراسترس باشد.

خدا را شكر مي‌كنم كه همه چيز خوب بود. البته خيلي استرس داشتم اما خيلي خوب تمرين كرده و سرحال بودم. در روسيه هم زماني كه مي‌خواستم وارد زمين شوم، بچه‌ها و به خصوص سعيد معروف خيلي با من صحبت كردند. آنها به من روحيه دادند. سعيد مي‌گفت نبايد استرس داشته باشم و نبايد جو سالن من را بگيرد. خدا را شكر مي‌كنم كه با كمك بچه‌ها در شرايط مسابقه قرار گرفتم.

* تو جانشين بازيكني به نام فرهاد ظريف شدي؛ بازيكني بزرگ كه سابقه درخشاني هم در تيم‌ ملي دارد.

كار خيلي سختي بود. فرهاد ظريف فوق‌‌العاده است و كسي نمي‌تواند جانشين او شود. به نظرم هر كسي جايگاه خودش را دارد. من هم نيامده‌ام جاي او را بگيرم يا جاي كسي را پر كنم. من فقط براي كمك به تيم ‌ملي آمده‌ام.

* به قول خودت كار سختي بود. چطور توانستي با شرايط كنار بيايي و روي بازي‌ها تمركز كني؟

خيلي سخت بود. البته قبل از بازي آناليزهاي زيادي انجام مي‌شود، به خصوص اينكه در تيم ما دريافت‌كننده‌هاي خوبي مثل فرهاد قائمي، ميلاد و بقيه بچه‌ها هستند. وقتي آنها بودند، من از هيچ چيز نترسيدم. من چيزي براي از دست دادن نداشتم. دلم را به دريا زدم و گفتم سنگ مفت، گنجشك هم مفت. اگر مي‌باختيم ايراد زيادي به من وارد نبود. من نخستين تجربه‌ام بود اما همه تلاشم را كردم تا در بازي‌هاي تيم‌ ملي بهترين عملكرد را داشته باشم.

* راستي گفتي سعيد معروف خيلي با تو حرف مي‌زد. او به تو چه گفت كه اين ‌قدر در بازي‌ها مسلط بودي؟

من كارم را با ليگ جهاني شروع كردم و اين خيلي سخت است، به خصوص اينكه تجربه بين‌المللي هم نداشتم اما شرايط طوري پيش رفت كه ليگ جهاني برايم فوق‌‌العاده شد. واليبال يك بازي روحي و رواني است. معروف كاري به مسائل فني من نداشت. من نياز به روحيه داشتم. او مدام ذهن من را آماده مي‌كرد كه به حاشيه‌ها توجهي نكنم و در سالن روي خودم مسلط باشم. سعيد مي‌گفت فكر كن در باشگاه خودت هستي و داري در ليگ بازي مي‌كني. شايد تا به حال هيچ‌ كس اين حرف را به من نزده بود.

* كواچ چطور؟ او نكته خاصي را به تو نگفت؟

نه اما مي‌دانم كه به من اعتماد دارد. ظاهراً از كارم هم راضي بود چون عبدالرضا هم در تيم حضور دارد و مي‌توانست به او بازي بدهد. وقتي ديدم به من اعتماد شد، تلاش زيادي كردم تا بتوانم بهترين بازي‌هايم را انجام بدهم. آرزوي من همين اين است.

* زماني كه فهميدي بايد جانشين ظريف باشي، چه حسي داشتي؟

راستش اصلاً باورم نمي‌شد. وقتي گفتند بايد بروي روسيه اصلاً فكرش را نمي‌كردم كه با حضور ظريف و عبدالرضاي آماده به من بازي برسد اما خدا خواست تا اين اتفاق بيفتد. باور كنيد اگر در زمان اعلام اين خبر كسي كنارم نبود، با زانو زمين مي‌خوردم.

* در بازي با آمريكا هم يكي از بهترين‌ها بودي... 

خواست خدا بود. در ابتداي اين بازي و پس از بازي شايد كمي استرس داشتم اما وقتي چند تا امتياز گرفتيم، همه چيز عادي شد و اصلاً برايم مهم نبود كه چه كسي سرويس مي‌زند و چه كسي پشت توپ ايستاده است.

* فكر مي‌كني تيم ايران بتواند به مرحله بعدي ليگ جهاني صعود كند؟

راه هنوز براي ما هموار نشده است. بايد تلاش كنيم و فقط به بازي‌هاي پيش ‌رو فكر كنيم. اميدوارم كه اين اتفاق بيفتد و ما بتوانيم راهي مرحله بعدي ليگ جهاني شويم.

 

 

 

 

 

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =