پاسخ سرپرستی موسسه مالی و اعتباری نور به نگرانی های مردم منطقه البرز

موسسات مالی و اعتباری اعم از مجاز و غیرمجاز نقش مهمی در سیستم بانکی و اقتصادی کشور برعهده دارند و حتی باتوجه به نفوذ غیرمستقیم در زندگی روزمره مردم توانسته اند جایگاهی بسیار تعیین کننده در اقتصاد خانواده های ایرانی برای خود دست و پا کنند. با این حال به دلیل شائبه های فراوانی که نسبت به عملکرد این موسسات وجود دارد و هجمه هایی که گاه و بیگاه نسبت به عملکرد آنها صورت می گیرد، بسیاری از مردم می خواهند اطلاعات کامل و دقیقی از شرایط و فعالیت این قبیل موسسات داشته باشند تا با خیال آسوده به انجام مراودات دو طرفه با آنها بپردازند.

خبرگزاری خبرآنلاین-البرز: اینکه اخیراً فعالیت یکی از موسسات مالی پس از تعقیب قضایی به تعطیلی انجامید و شایعاتی هم در مورد تعطیلی یکی دو موسسه مالی دیگر شنیده می شود، حساسیت ها و نگرانی ها را نسبت به ادامه فعالیت این موسسات افزایش داده است و حتی گفته می شود که قرار است به حکم دادستانی این اتفاق خیلی زود رقم بخورد! در همین راستا برای اینکه نگرانی های عخمومی به حداقل برسد رفتیم سراغ سرپرستی موسسه مالی و اعتباری نور منطقه البرز تا به چند سوال مهم و کلیدی ما پاسخ دهد. شایان ذکر است سرپرستی منطقه البرز شامل استان های البرز، قزوین، زنجان و بخشی از استان تهران است. احمد میلانلویی ریاست این سرپرستی را برعهده دارد با دلایل مستند و قانع کننده ضمن اینکه پاسخگوی سوالات و ابهامات ما بود اعلام کرد که مردم نگران نباشند و حتی وعده داد که به زودی مجوز موسسه مالی و اعتباری نور هم صادر خواهد شد.
** به عنوان اولین سوال، باتوجه به اينكه مردم نسبت به موسسات اعتباري كم اعتماد شده اند در این خصوص وضعيت موسسه اعتباری نور به چه صورت است؟
با توجه به تبليغات سوئي كه عليه موسسات اعتباری مي شود، بعضا مردم همه موسسات را به يك چشم مي بينند و این در صورتی است عملا 99% كار ثبت موسسه اعتباری نور انجام شده است و امیدواریم با مجاز اعلام شدن این موسسه توسط بانك مركزي بتوانیم بعنوان چهارمين موسسه مجاز به مردم معرفي شويم.
** كار ثبت و برنامه ريزي موسسه اعتباری نور در چه مرحله اي قرار دارد؟
موسسه اعتباري نور از سه تعاوني اعتبار كارسازان آينده، ريحان گستر مشيز كرمان و پيشگامان كوير يزد تشکیل شده است که پیرو دستور بانك مركزي و به دنبال ساماندهي موسسات اعتباري در سال 92 ادغام اين سه تعاوني صورت گرفت و به موسسه اعتباري نور تبديل شدند.
در مورخ 18 اسفند نود و دو سهام موسسه در فرابورس عرضه شد و قسمتي از سهام به افراد عام واگذار گرديد و بنا به دستور بانك مركزي با حضور نماينده ايشان و نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضاء سهامداران، مجمع عمومي موسسه در بهمن 93 برگزار شد تا مراحل ثبتي و ساماندهي موسسه به جلو حركت كند و سريعتر انجام گيرد.
همچنین آقاي سيف رئيس كل بانك مركزي طي نامه شماره 9660/94 مورخه 22/1/94 به اداره ثبت شركتها اعلام كرد تا هر چه سريعتر مراحل ثبتي اساسنامه و مديران موسسه انجام گيرد كه طي نامه شماره 313679/121 مورخه 28/2/94 اداره ثبت شركتها به بانك مركزي اساسنامه موسسه با شماره ثبت 472532 صادر و ابلاغ گرديد.
** مجوز رسمي موسسه اعتباري نور در چه تاريخي از طرف بانك مركزي اعلام مي شود؟
طبق آخرين اخبار، مقرر شده است كه ظرف يك تا دو هفته آينده مجوز رسمي موسسه اعتباري نور به صورت رسمي اعلام شود.
** در استان البرز مديريت چند شعبه را به عهده داريد و وضعيت شعب به چه صورت است؟
استان البرز به عنوان سرپرست منطقه فعاليت مي كند كه متشکل از چهار استان البرز، قسمتي از شعب استان تهران، قزوين و زنجان است و مجموعا 17 شعبه را شامل می شود که 7 شعبه در كرج و مابقي در 3 استان ذكر شده مي باشد.
** خدمات موسسه شامل چه بخش هايي مي باشد؟
موسسه اعتباري نور در حوزه سرمايه گذاري و انواع تسهيلات كه شامل فروش اقساطي و قرض الحسنه مي باشد. در بخش سرمايه گذاري در طرح هاي عمراني و همچنين بخش مسكن مشاركت داشته كه خيلي از تعاوني هاي مسكن با كمك اين موسسه به بهره برداري رسيده و افراد بسياري از طريق همين تسهيلات خانه دار شده اند.
و در حوزه تسهيلات قرض الحسنه و فروش اقساطي، كمك هزينه ازدواج، تهيه جهيزيه، درمان، تحصيل و نيازهاي ضروري به عموم اقشار كم درآمد و آسيب پذير جامعه پرداخت مي گردد.
** برای نهادهاي دولتي و ارگانها تا به حال چه برنامه هايي داشته ايد؟

در ارتباط با ارگانها و نهادهاي دولتي همانند: نيروي انتظامي، شهرداري و سازمان زيباسازي شهري، بنياد ايثارگران و خانواده محترم شهدا، كميته امداد و حتي بانكها و موسسات و ارگانهايي با اقشار كم درآمد تسهيلات قرض الحسنه تا سقف 2 ميليون تومان با نرخ 3% بدون سپرده گذاري و تنها با افتتاح يك حساب بانكي 50 هزار توماني مي باشد كه خوشبختانه اين اقشار تا به حال راضي بوده و هميشه سعي بر اين داشته ايم كه بتوانيم از اين قبيل تسهيلات قرض الحسنه را گسترش داده و در اختيار عموم مردم كم درآمد و آسيب پذير جامعه قرار دهيم.
** آيا برنامه اي براي افزايش شعب جديد داريد؟
فعلا هيچ برنامه اي براي افزايش شعب نداريم زيرا بانك مركزي فعلا به هيچ موسسه يا بانكي اجازه افتتاح شعبه را نمي دهد.
** باتوجه به وجود قهرمانان ورزشی در استان و همچنین خبرنگاران که قشر زحمت كش جامعه محسوب می شوند، آیا اين موسسه خدمات خاصي را برای این دو قشر در نظر دارد؟
تشكر مي كنم از شما كه به فكر قهرمانان ورزشي و همكارانتان مي باشيد و علاقه مندید آنها هم از اين امكانات استفاده های لازم را ببرند و من در جایگاه فعلی قول مي دهم که موسسه به قهرمانان ورزشي استان كه سمبل و الگوي مردم اند و همچنین به خبرنگاران که کار رسالت خبری را بر دوش دارند، تسهيلات ويژه قرض الحسنه تا سقف 10 ميليون تومان در اختيارشان قرار دهد تا بتوانیم بنحوي در رفع مشكلاتشان سهیم باشیم و همانطور كه اشاره کردم پايه و اساس موسسه مردم و استقبال شان از این موسسه است و اگر تا به الان رونق گرفته و پابرجاست به لطف حضور پربركت همين مردم مي باشد.
** به عنوان آخرين سوال آيا صحبتي براي مردم داريد؟
از مشتريان عزيزمان كه طي اين مدت علي رغم هجمه هاي تبليغاتي عليه موسسات، ما را تنها نگذاشته اند تشكر ويژه اي داريم و اميدواريم موسسه مالي اعتباري نور ضمن ارايه خدمات برتر به اين عزيزان در آينده نيز شاهد حضور بيشتر همشهريان در اين موسسه باشيم، و با سپره گذاري آنان بتوانيم خدمات ويژه اي را در اختيارشان قرار دهيم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =