کرمی راد گفت: تصویب طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای برای حمایت از تیم مذاکره‌کننده و توافق هسته‌ای نشان از دیپلماسی پارلمانی مجلس بوده که پشتیبانی محکم برای دیپلماسی سیاسی است.

به گزارش فارس محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌وگویی با اشاره به تصویب طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس در رأس امور قرار دارد و آنچه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح مذکور مصوب کرده‌اند، دولت را ملزم به اجرای آن می‌کند.

وی ادامه داد: مجلس به‌ دنبال صیانت از دستاوردهای هسته‌ای برای حمایت از تیم مذاکره‌کننده بود که هوشمندانه توانست برای این موضوع اقدام کند و بندهایی را به‌ عنوان الزام و تعهد برای دولت در صیانت از دستاوردهای هسته‌ای و جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های دشمن در زمینه بازدید از اماکن نظامی و امنیتی را به‌ تصویب برساند.

به گفته دبیر حزب مؤتلفه استان کرمانشاه، بازدید از اماکن نظامی و امنیتی و مصاحبه با شخصیت‌های هسته‌ای از دیگر زیاده‌خواهی‌های دشمنان بوده که مجلس با تصویب به‌ موقع این طرح که با رأی بالای نمایندگان نیز همراه بود، وارد میدان شد و توانست راه را برای دولت در مسیر قانونی هموار کند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تصویب طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای برای حمایت از تیم مذاکره‌کننده و توافق هسته‌ای، دیپلماسی پارلمانی مجلس است که در واقع دنیای غرب و واشنگتن نیز به آن عکس‌العمل نشان داده و آن‌ها را در این مورد حساس و وادار به بررسی جزئیات این طرح می‌کند.

* تأثیر تصویب طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای بر نوع مذاکرات

کرمی‌راد با بیان اینکه تصویب این طرح از طرفی دیگر تأثیری مهم بر انجام نوع مذاکره از سوی تیم مذاکره‌کننده خواهد داشت، افزود: تیم مذاکره‌کننده براساس این طرح و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت خطوط قرمز و چارچوب مشخص شده کار خود را دنبال خواهد کرد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: مجلس توانست با تدبیر آگاهانه، فهم و درک بسیار بالا در راستای صیانت از دستاوردهای هسته‌ای و ملی به‌ خوبی این موضوع را دنبال کند و با تصویب این طرح، پاسخی محکم و دندان‌شکن به غرب مبنی بر بازدید از اماکن نظامی بدهد.

به گفته وی، آنچه که مجلس در رابطه با این طرح به‌ تصویب رساند و به تأیید شورای نگهبان نیز رسید، وجه قانونی آن را نشان می‌دهد و تیم مذاکره‌کننده باید در این چارچوب، کار را دنبال کند و در نتایجی که دهم تیرماه اعلام خواهد شد تیم‌ مذاکره‌کننده بتواند در این چارچوب و با حفظ خطوط قرمز که ترسیم شده کار خود را انجام دهد.

* واکنش مجلس در برابر امضای پروتکل الحاقی

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: مجلس در برابر امضای پروتکل الحاقی واکنش نشان خواهد داد و در همان روز که توافق‌نامه به امضاء می‌رسد، تمام تحریم‌ها باید یک‌جا رفع شود و اجازه بازدید از اماکن نظامی و امنیتی به‌ هیچ وجه داده نشود.

کرمی‌راد با اشاره به فعالیت‌های شفاف و روشن در اماکن هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، عنوان داشت: با این وجود بازدید از این اماکن ممنوع بوده و این خواسته نشان‌دهنده زیاده‌خواهی‌های بیش از پیش طرف مذاکره‌کننده است.

* اجازه بازدید از اماکن نظامی به غرب داده نخواهد شد

به گفته این استاد دانشگاه، کشورهای غربی با این تفکر که می‌توانند همچون دخالت در امور سیاسی و نظامی برخی از کشورها در امور نظامی ایران نیز نفوذ کنند، موضوع بازدید از اماکن نظامی را در راستای سنجش وضعیت موجود برای حملات نظامی مطرح کردند که هیچ‌گاه اجازه این کار به آن‌ها داده نخواهد شد.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران اسلامی همواره در دنیا برای حفظ صیانت از دستاوردها و حقوق هسته‌ای خود در مقابل غرب ایستادگی کرده و همواره در جوامع اسلامی سربلند بوده است.

این مسئول با بیان اینکه خواست مقام معظم رهبری، مردم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مراجع عظام تقلید حفظ صیانت از دستاوردهای هسته‌ای است، گفت: دیپلماسی پارلمانی یکی از مهم‌ترین پشتیبانان دیپلماسی سیاسی و تیم مذاکره‌کننده است.

دبیر حزب مؤتلفه استان کرمانشاه در پایام چنین توضیح داد: تصویب طرح صیانت از دستاوردهای نظامی توسط مجلس می‌تواند پیروی از قوانین موجود در کشور برای تیم مذاکره‌کننده در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان را به‌ دنبال داشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =