همکاری متقابل مدیریت شهری و اتحادیه های صنفی به بالندگی شهری منتهی می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تبریک سالروز ملی اصناف به کلیه شاغلین در اتحایه های صنفی، اظهار داشت: همکاری متقابل مدیریت شهری و اصناف به بالندگی شهری منتهی می شود و شکوفایی و توسعه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، 

سعید فیروزگاه با تبریک این روز به تمامی فعالان عرصه تولید، فروش و ارائه خدمات که در قالب صنف های گوناگون به کار و تلاش می پردازند، اصناف و واحدهای صنعتی شهر را به عنوان بخش پررنگ و با اهمیتی از جمعیت شهر ارزیابی کرد که غفلت از آنها به معنای تخریب موقعیت اقتصادی شهر و جامعه است.
وی اضافه کرد: در عین حال آثار نامطلوب این کم توجهی و افت اقتصادی در دیگر بخش های اجتماع نیز جلوه گر خواهد شد؛ چنان که کاسبان و بازاریان به عنوان یکی از اقشار مهم و حساس در برهه های مختلف تاریخ این سرزمین، نقش حیاتی و اثرگذار ایفا کرده و با عملکرد خود جامعه و دولتمردان را تحت تاثیر قرار داده اند.
فیروزگاه با ذکر این مطالب، به گستره وسیع اصناف در شهر کرج اشاره کرد و گفت: بیش از 80 هزار واحد صنفی در شهر فعالیت می کنند که در هر یک از این واحدها تعداد زیادی از شهروندان به کار اشتغال داشته و از این منظر حدود یک سوم جمعیت شهر در قالب اصناف گوناگون به ارائه خدمت و تولیدات خود می پردازند.
به گفته این عضو شورا، اصناف از بزرگترین نهادهای مدنی هستند که ساماندهی این بخش کمک قابل توجهی به ارتقای مجموعه شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظایر آن خواهد کرد و از این بابت مدیریت شهری می تواند با عملکرد شایسته خود در قبال اصناف به رشد شاخص های مذکور کمک کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه گاه رفتارهایی خارج از شأن این قشر با آنها صورت می گیرد که این نه شایسته مدیریت شهری و نه شایسته اصناف است، همکاری و تعامل دوجانبه این بخش ها را در گرو رعایت حقوق طرفین و عمل به قوانین مربوطه دانست.
وی همچنین بر رعایت اعتدال و عدالت در تعیین عوارض و پرداختی های اصناف تاکید کرد و در عین حال همکاری شایسته این قشر در پرداخت بدهی ها را موجب توسعه شهر دانست که زمینه موفقیت اصناف را فراهم خواهد کرد.
فیروزگاه در ادامه به جایگاه کسب و کار از منظر قرآنی پرداخت و خاطرنشان کرد: کاسب در دیدگاه دینی به عنوان حبیب خداوند معرفی شده که مقام بسیار بالایی است و چنانچه شاغلان این حوزه اهمیت کار خود را درک کنند، می توانند به مقام و درجات بالایی از لحاظ معنوی و اجتماعی دست یابند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: امانتداری، رعایت انصاف و عدم کم فروشی، یاری رساندن به محرومان و فقرا و در یک کلام کسب روزی حلال مهمترین عاملی است که مایه برکت دارایی کاسبان شده و سبب می شود خداوند نگاهی ویژه به این قشر داشته باشد.
وی در پایان اذعان داشت: اگر نگاهی به گذشته کسب و کار در شهر و کشور بیاندازیم خواهیم دید بسیاری از بزرگان و نامداران از میان این جمعیت سر برآورده و به درجات و مقامات عالیه رسیده اند که مهمترین آن رضایت خداوند و خلق او بوده است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =