ایسنا نوشت:

با آغاز ماه مبارک رمضان رقابت تنگاتنگ شبکه‌های تلویزیونی کشور ترکیه برای جذب حداکثری مخاطبان هم شروع شده اما آیا تمام این برنامه‌ها در خور فضای معنوی این ماه هستند؟

رمضان مهم‌ترین ماه سال در کشورهای مسلمان به حساب می‌آید و به همین دلیل شبکه‌های تلویزیونی تمام تلاش خود را بر ساخت و پخش برنامه‌های جدید و جذاب به کار می‌گیرند. کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست و در ماه مبارک رمضان برنامه‌های تلویزیونی خود را به طور کامل تغییر داده است.

اما به نظر نمی‌رسد برنامه‌های مناسبتی در این کشور چندان هم به هدف خود رسیده باشند.

یکی از ائمه جماعت شهر آنکارا در مصاحبه با «المانیتور» گفت: خیلی خوب است که شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های مناسبتی خود را برای ماه رمضان می‌سازند و پخش می‌کنند، اما متأسفانه خیلی از آن‌ها به راه غلط رفته‌اند. من از دیدن خیلی از این برنامه‌ها خجالت می‌کشم. اگرچه مجری خیلی از این برنامه‌ها عالمان دین هستند، آنچه عرضه می‌شود اصلا درخور دین اسلام نیست. این برنامه‌ها اسلام را سبک می‌کنند و این قابل قبول نیست.

در یکی دیگر از برنامه‌های ترک که بیشترین تعداد طرفدار را میان برنامه‌های مناسبتی دیگر دارد، یک روحانی به سوالات شرعی بینندگان پاسخ می‌دهد و دقیقا مضحک بودن سوالاتی که مطرح می‌شود، موجب پرمخاطب شدن این برنامه شده است.

«آیا ساعت به‌خصوصی برای تأثیرگذاری بیشتر نفرین وجود دارد؟»، «من دعا می‌کنم با مردی که دوستش دارم باشم، او هم دعا می‌کند به دختر مورد علاقه‌اش برسد، دعای کداممان برآورده می‌شود؟» «من شنیده‌ام حمام کردن کودک در روز چهارشنبه گناه دارد، درست است؟» و... این‌ها تعدادی از سوالاتی هستند که مخاطبان این برنامه مذهبی از روحانی مهمان می‌پرسند.

شبکه «دیانت» یکی از شبکه‌های پرکار در ماه رمضان است که از سال 2012 راه‌اندازی شده است. این شبکه امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان دارد. شعار «دیانت تی‌وی» این است: «وقت کار نیک است، این رمضان و همیشه». این شبکه رادیویی و تلویزیونی 10 میلیون لیره (معادل سه میلیون و 500 هزار دلار) خرج اطعام فقرا در سحر و افطار کرده و به مسلمانان 67 کشور جهان کمک می‌کند.

به گزارش المانیتور،«TRT» شبکه دولتی تلویزیونی ترکیه هم امسال دهمین سالگرد برنامه بازدید از مساجد در ماه رمضان خود را جشن می‌گیرد. برخی از شبکه‌های ترک هم بیشتر به جنبه سنتی ماه مبارک رمضان و ترویج قرآن‌خوانی، دعا و مناجات می‌پردازند.

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    نه صدا و سیمای ما خوبه.کلش شده یه مجری تکراری که معلوم نیست تخصصش چیه؟سوادش چقدره؟از کجا اومده؟هدفش چیه؟ با یه سری مهمون عجیب غریب که یکیشون قاشق بهش می چسبه و یکی دیگه خودش رو پرت کرده پایین که ثابت کنه یکی دیگه رو دوست داره.
    • ایرانی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      15 12
      حالا مگه اینجا گفتن برنامه های صدا و سیما خیلی خوبن؟ همیشه حرفی جز این ندارید. اینکه برنامه های صدا و سیما جذاب نباشن، دلیل نمیشه که برنامه های مبتذل این شبکه های ترکی عالی باشن.
  • بی نام EU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    هر چی باشه بهتر از ایرانه که تو این ماه تلویزیونش با دهه اول ماه محرم هیچ فرقی نمی کنه . ناسلامتی بهتین ماه مسلموناست
    • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      4 13
      راست میگه خوب. نمایش عریان بودن اون هم در ماه مبارک رمضان خیلی عالیه............ ماشالله به این غیرت. بعد میگن این مشکلات جامعه، این همه دعواهای خانوادگی و ناموسی و ... از کجا میان. بنده خودم هم ماهواره دارم. برنامه های تلویزیون ایران هم که برای همه ما در دسترسه. اما وقتم رو برای هیچکدوم نمیذارم. به جز چند برنامه در هفته یا اخبار.
    • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      13 2
      شما که نگاه نمی کنید از کجا این همه اطلاعات از محتوای برنامه های آنها دارید
  • ali IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    چه عجب الان دوستانی که به جز شبکه های تلویزیون ایران همه شبکه های دنیا به ویژه ترکیه رو شاهکار می دانند می ریزن تو و از شما انتقاد می کنن.
    • بی نام GB ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      5 5
      دوست دلواپس عزیز کسی که سریال ترکیه ای رو شاهکار بدونه، قطعا تا حالا سریال امریکایی ندیده. در ضمن این خبر هیچ ربطی به سریال ها نداشت.
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    12 7
    نه لابد احسان علیخانی خوبه که فقط بلده نونشو با اشک مردم در بیاره زنده باد رامبد جوان
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    13 3
    شما خوبین که سرود کشور مهمان در والیبال رو سانسور میکنید خخخخخ
  • حسن A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    14 3
    آقا تلویزیون خودشونه , هر کی دوست نداره نگاه نکنه . حداقل سرود ملی تیم میهمان رو پخش میکنند ،
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    6 5
    بابا نگید از این حرفها. الانه که عاشقان ترکیه دق کنن. خخخخخخخ. حالا خوبه این حرفهای خودشونه نه ما.
  • کوروش IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    7 9
    جالبه اینکه خیلی از خانواده ها پای این فیلمها میشینن و بچه هاشون هم کنارشون مینشونن. بعد میخوان بچه هاشون همه نخبه از اب دربیان. باور کنید غربیها هم این کار رو نمیکنن.
    • بی نام GB ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      1 0
      جالب اینه که شما حتی به خودتون زحمت ندادین متن رو بخونید که هیچ ربطی به سریال ها نداشت، بلکه در مورد برنامه ای مذهبی بوده
    • حسن A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      7 4
      عزیز دل برادر , شما نگاه نکن انشاالله بچه شما نخبه بشه مشکل ما اینکه توقع داریم تمام دنیا مثل ما باشند به این میگن محمودیسم
  • مهدی EE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    فقط دم پایتخت گرم که رقیب خیلی سرسختی برای سریالهای ماهواره ای ترک شده.