نیاز به فرهنگ سازی در زمینه رانندگی و عبور از خیابان

در حالی که کشور ایران و بالاخص شهر ارومیه یکی از شهرهای با بیشترین اتومبیل گران قیمت است در عین حال میانگین بالای تصادف در وضعیتی کاملا تضاد با آن حالت را نشان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و یکی از شهرهای نزدیک به 3 کشور مختلف این روزها رتبه های برتر البته منفی در زمینه ترافیک ، تصادف ، آمار فوتی را در اختیار دارد .

شاید داشتن اتومبیل گران قیمت ، داشتن گواهینامه ، وجود تعداد اتومبیل بیشتر در یک خانواده به نوعی یک امتیاز محسوب میشود ولی نبود فرهنگ رانندگی یا نداشتن فرهنگ استفاده و نبود قانونمداری در کشور و خانواده ها معضلات زیادی را بوجود آورده طوری که روز به روز بر تعداد تصادفات این شهر اضافه میشود. حتی طبق آمار غیر رسمی شهر ارومیه رتبه دوم ترافیک در کشور را بعد زا تهران در اختیار دارد که این خود دلیل محکمی است بر این که باید در بین خانواده ها چه توسط دولت چه توسط صداوسیما و چه توسط سازمان های مردم نهاد باید فرهنگ سازی شکل بگیرد تا بلکه از این آمار خطرناک و منفی بسمت بهبود این وضعیت پیش برویم.

البته نکته ای که میتوان اشاره کرد اینست که شاید با توجه به تغییر شیوه زندگی مردم و شهرنشینان برای تغییر در کتب درسی و قرار دادن کتبی در زمینه فرهنگ یا اختصاص موضوعات مربوط به نوع رانندگی و یا قانون مداری از سنین کوچک که بهترین سنین برای آموزش است بتواند کمک شایانی به این مسئله خطیر در کشور بکند.

متاسفانه حتی افزایش جریمه ها هم نتوانسته کمکی به کاهش تخلفات بکند که البته یک طرف آن عدم همخوانی جریمه و تخلف  باشد . گرچه ما نباید همه تقصیر ها را به گردن راننده ها بیندازیم  چرا که ضعف خودروهای عمومی ، کیفیت پائین خیابان ها ، کیفیت پائین خودرو ها ، عملکرد ضعیف در آموزش و ... هم در این وضعیت نابسامان دخیل باشند.

هر چه که هست تلاش متولیان امر بخصوص نهاد های مرتبط راهنمایی و رانندگی ، آموزش و پرورش ، خانواده ها ، شهرداری ها ، صداوسیما و حتی سازمان های مردم نهاد باید برای بهبود وضعیت بغرنج رانندگی و تصادفات و افزایش قانونمندی ورود کنند .

سینا افشاریان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =