قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل تاکید کرد: بهبود شرایط کودکان بازمانده از تحصیل مهمترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکتر محمد تقی حسینی با بیان این مطلب در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان البرز که با حضور نماینده یونیسف در ایران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، مدیرکل بهزیستی استان با محوریت بررسی طرح بهبود شرایط تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل و دارای وقفه تحصیلی در استان تشکیل شد؛ اظهار داشت: موضوع کودکان و آسیب هایی که آنان را تهدید می کند موضوعی بین المللی است که باید بیش از پیش در سطح دولتها و جوامع بین المللی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: کودکانی که قربانی عوامل مختلفی همچون؛ مهاجرت، درگیری های مسلحانه، بحران های سیاسی مختلف و... هستند درشرایط بسیار نامناسب روحی و جسمی قرار دارند که در صورت عدم رسیدگی، آینده کشورها را با تهدیدها و آسیب های مختلف مواجه می کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دستگاه های مسئول موظف به برنامه ریزی های منسجم و عملیاتی هستند، خاطر نشان کرد: تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا بتواند با ورود جدی و عمیق به این مهم شرایط مناسبی را جهت توانمندسازی و سلامت جامعه فراهم کند.

البرز در اجرای طرح پایلوت کودکان بازمانده از تحصیل موفق بوده است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل همچنین ضمن تقدیر از همکاری اداره کل بهزیستی استان البرز و آموزش و پرورش در اجرای طرح پایلوت کودکان بازمانده از تحصیل اذعان داشت: خوشبختانه به واسطه همکاری های مطلوب میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی امروز شاهد موفقیت این طرح در سطح استان البرز بوده ایم.
وی یادآور شد: استانهای البرز، فارس، خوزستان و تهران از جمله استان هایی هستند که این طرح را به صورت پایلوت در سطح استان های خود اجرا می کنند.

نقش سازمان های مردم نهاد در تحقق خدمات اجتماعی حائز اهمیت است

دکتر حسینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اجرای این طرح و سایر طرح های مشابه آن نیازمند ورود بخش ها و سازمان های مردم نهاد است، تاکید کرد: با توجه به حجم کار و فعالیت باید اذعان داشت که این کار به تنهایی از دولت ساخته نیست بلکه باید سازمان های مردم نهاد با ورود جدی و عملیاتی خود دولت را در ارائه خدمات مختلف به بخش های آسیب پذیر جامعه یاری دهند.

کودکان تبعه خارجی مجاز از خدمات طرح بهره مند می شوند

بهره مندی کودکان تبعه افغان از طرح کودکان بازمانده از تحصیل از دیگر نکاتی بود که قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل به آن اشاره کرد. وی در این رابطه خاطر نشان کرد: بر اساس دستور اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کودکان تبعه افغان که به صورت قانونی در کشور حضور دارند از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد. چراکه معتقدیم تمامی کودکان باید از حق ادامه تحصیل برخوردار باشند .

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =