ایرنا نوشت:

 یووال اشتاینتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که اسرائیل دو سال پیش طرح توافق روسیه و آمریکا درباره خلع سلاح شیمیایی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری یمنی الوحدوی نت، اشتاینتس که در حال حاضر وزیر انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی است در نامه ای به مایکل اورن سفیر سابق این رژیم در واشنگتن اعتراف کرد، اسرائیل موجب توافق آمریکا و روسیه برای خلع سلاح شیمیایی دولت بشار اسد شد.

اشتاینتس افزود: وی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل (رژیم صهیونیستی) نقش خود در این توافق را از ترس افشای توطئه اسرائیل تا زمان اجرای آن، پنهان کردند.

وی متذکر شد که توافق آمریکا و روسیه برای خلع سلاح شیمیایی سوریه، بهترین نتیجه ای را که می توانست داشته باشد، محقق ساخت.

این مقام صهیونیست ادعا کرد که ارتباطات دیپلماتیک تصادفی آغاز شد و پس از اینکه وی در مصاحبه رادیویی گفت که اسرائیل مدارکی در دست دارد که نشان می دهد دولت بشار اسد مسئول حملات شیمیایی سال 2013 است، یک دیپلمات روس خواستار دیدار با وی شد و از وی خواست تا اطلاعاتی در این زمینه به وی ارائه دهد بدین ترتیب وی این طرح را مطرح کرد.

وی افزود: پس از چند روز آمریکایی ها و روس ها با یکدیگر توافق کردند تا سوریه را خلع سلاح شیمیایی کنند و ما دیگر کنار نشستیم.

در همین راستا جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز از دیدار خود با مقامات روسیه درباره استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه خبر داد و گفت: صبر جامعه بین الملل نسبت به اقدامات بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به سر آمده است.

وی گفته بود: این یکی از مسائلی است که با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درمیان گذاشته و وی مطمئن است لاوروف آن را با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که در سال 2013 با خلع سلاح شیمیایی کشورش موافقت کرد بر اساس توافق نامه میانجی گری آمریکا و روسیه مطرح خواهد کرد.

سوریه از مارس (اسفند) 2011 تاکنون با بحران ورود تروریست های خارجی و تحمیل جنگ به این کشور مواجه است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =