گردشگرانی که برای شرکت در فستیوال‌های موسیقی و دیدن کنسرت خوانندگان در سال 2014 راهی بریتانیا شده‌اند، 3.1 میلیارد پوند پول به اقتصاد بریتانیا تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال گذشته 9.5 میلیون نفر برای شرکت در رویداد‌های موسیقی به بریتانیا سفر کرده‌اند. بر اساس آمارهای اعلام شده، هرگردشگر خارجی به طور متوسط 751 پوند در بریتانیا خرج کرده است. این آمارها همچنین نشان‌دهنده رشدی 39 درصدی در تعداد گردگشران خارج نسبت به سال گذشته بود. در مجموع ورود این گردشگران در کشور 40 هزار شغل دائم ایجاد کرده است.

وزیر فرهنگ بریتانیا، جان ویتینگدل با ابراز شادی از شنیدن این آمار، گفت :« از شنیدن این آمارها شگفت‌زده نشدم، زیرا موسیقی افسانه‌ای بریتانیا در تمام دنیا شناخته شده است.» او با اشاره به پیشرفت مستمر صنعت موسیقی بریتانیا اعلام کرد که از هر هفت آلبوم موسیقی در جهان یکی ساخته هنرمندان بریتانیایی است. او برگزاری فستیوال‌های موفق و بزرگی همچون جشنواره موسیقی گلاستونبری را یکی از عوامل اصلی جذب گردشگران برشمرد. ویتینگدل با اشاره به درآمد 76.9 میلیارد پوندی بریتانیا از طریق صنایع آفرینشی خلاق، موسیقی بریتانیا را تبلیغی اثرگذار، برای نمایش چهره‌ای خوب از کشور در سطح جهان دانست. 

منبع : بی‌بی‌سی / 16 ژوئن

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهان IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    این تنهاکمک گردشگران نبوده بلکه خوانندگان بریتانیای نیزبا فروش آلبوم های خودشان درسطح اول موسقی جهان تونستند مک زیادی به اقتصاد بریتانیا کنند
  • بدون نام ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 1
    به نظر من اينا از ما بيشتر فكر معيشت مردمشون هستند چون با انواع صنايع از جمله موسيقي درامدزايي مي كنند يعني با رفع موانع هفت خواني به راحتي توريست و پولش رو مي كشن طرف خودشون و بدون اينكه كالايي صادر كنند ثروتمند ميشن البته ما مي تونيم حلالش رو انجام بديم تا جاي هيچ گونه دلواپسي نباشه