نعمتی: استیضاح فانی گروکشی جناحی مخالفان دولت روحانی است/ سه وزیر گذشته باید پاسخ دهند

سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس می گوید که استیضاح وزیر آموزش و پروش گرو کشی جناحی کمیسیون چهره های مخالف دولت یازدهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

بهروز نعمتي در گفتگو با خبرآنلاين در خصوص اعلام وصول استيضاح علي اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش پس از جلسه غير علني امروز نمايندگان با وي تصريح كرد: با توجه به جلسه بسيار خوبي كه امروز برگزار شد و توضيحات بسيار خوبي كه دكتر نوبخت، معاون رئيس جمهور و همچنين وزير مطرح كردند، واقعيت قضيه اين است كه با وجود اين توضيحات، استيضاح ديگر به نوعي گروكشي جناحي محسوب مي شود.

وي افزود: در اين استيضاح به گونه اي رفتار مي شود كه به نظر مي رسد بناي برخي اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات اين است كه به فكر منافع خودشان باشند تا منافع كشور.

نماينده مردم اسد آباد در خانه ملت با بيان اينكه ما در اين دوره ثمره استيضاحي كه در وزارت علوم اتفاق افتاد را ديديم ، خاطرنشان كرد:سئوال اين جاست كه با اين استيضاح چه اتفاقي در وزارت علوم افتاد؟
وي ادامه داد: بالاخره اگر قبلا اين طور بود كه وزير به راحتي صحبت‌هاي خود را مطرح مي كرد امروز ديگر اين گونه نيست و حرف ها در لفافه بيان مي شود.

نعمتي با تاكيد براينكه در وزارت آموزش و پروش نيز هر وزير ديگري به جاي فاني بيايد اين مشكلات حل نخواهد شد؛ گفت: مطالبات معلمان مطالبات امروز و ديروز نيست و بيش از 10 سال است كه معلمان ما مطالبات جدي دارند و دولت ها هم سعي كرده اند كه مشكلات را حل كنند اما نتوانسته اند بر اين مسئله فائق شوند.
وي افزود: موضوع ديگري كه شايد اين جا مغفول بماند مظلوميت خود آقاي دكتر فاني به عنوان يك چهره محجوب و علمي است كه خيلي اهل شعار دادن هم نيست در حاليكه در همين وزارت خانه كساني آمده اند با شعارهاي آنچناني و دهن پركن وزير شده اند اما حاصلش اين شد كه همين دولت بالغ بر 1000 ميليارد تومان مطالبات فرهنگيان را كه از گذشته باقي مانده بود پرداخت كرد.

گناه فاني ، وزير بودن اوست!

نماينده مردم اسد آباد در مجلس نهم با بيان اينكه مشخص است كه دليل استيضاح وزير آموزش و پروش مسائل جناحي است تا مسائل مربوط به مجلس، تصريح كرد: اميدواريم كه دوستان پاسخ گو باشند چون ما اعتقاد داريم كه مطالبات نمايندگان مطالبات واقعي و جدي است اما گناهي كه آقاي فاني دارد اين است كه امروز وزير است!

وي افزود: آقاي فاني امروز وارث مشكلاتي است كه از گذشته وجود داشته و اين مشكلات مربوط به زمان او نيست و حداقل در اين زمينه بايد سه وزير پاسخ گو باشند اما الان همان هايي كه بايد پاسخ گو باشند در عمل، گرداننده همين استيضاح هستند. آنهايي كه بايد پاسخ بدهند اطلاعات ناقصي به بعضي از نمايندگان داده اند و به نظر مي رسد كه خود آن ها اين استيضاح را هدايت مي كنند.

سخنگوي سابق هيئت رئيسه مجلس تاكيد كرد: با اين استيضاح نه تنها مشكلات آموزش و پرورش حل نخواهد شد بلكه به مشكلات اضافه مي شود چون تجربه ثابت كرده است كسي معرفي مي شود ممكن است ديگر اعتنايي به مجلس نكند و كسي سرپرست شود كه همه كارهايي را مي خواهد، انجام مي دهد و وزيري هم مي آيد كارهاي روز مره خود را انجام مي دهد نه كارها و اقداماتي كه بايد براي رفع مشكلات انجام دهد.

نعمتي تصريح كرد: اين گونه استيضاح ها نه تنها كمكي به معلمان نمي كند بلكه جفايي در حق آن هاست.

اين عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس همچنين در پاسخ به اين سئوال كه مگر در جلسه اخير فراكسيون رهروان ولايت مطرح نشد كه براي همدلي با دولت، مجلس در سال آخر از حجم استيضاح ها كم كند؟ استيضاح فاني خلاف فراكسيون است، تصريح كرد:متاسفانه اين را نمي‌بينم و بعضا دوستان فراكسيون رهروان نيز در جلساتي كه باهم داريم حرف هايي را مي زنند كه خارج از جلسه به آن عمل نمي كنند. اما مهمتر اين است كساني كه امروز به دنبال اين استيضاح اند دوستاني هستند كه جبهه شديدي با دولت دارند و شما مي توانيد با ديدن ليست اسامي كساني كه امضاي خود را پس نگرفته اند اين مسئله را به وضوح مشاهده كنيد.

وي افزود: اين استيضاح به نفع دولت است و دولت خيلي از مسائل را از خود سلب خواهد كرد و اگر هم استيضاح انجام بشود و راي بياورد، توپ داخل زمين مجلس است چون نه تنها موفق نمي شوند اقدامات بعدي را انجام دهند، بلكه ممكن است كسي بيايد كه اصلا اين تفكري كه آقاي فاني دارد مبني بر گشايش مشكلات فرهنگيان در سايه تدبير و آرامش نداشته باشد و در مجموع بازهم مي گويم كه آقاي فاني دارد قرباني يك تفكر جناحي مي شود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =