عطاپور در نشست تخصصی کارآفرینی جوانان بر لزوم تغییر نگاه به حوزه جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، دکتر عطاپور مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در نشست تخصصی کارآفرینی جوانان که پیش از ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد، گفت: مردم و مسوولان می بایست نگاه خود را به جوانان تغییر دهند و با دیدگاه و رویکرد جدیدی نسبت جوانان عمل کنند.

وی مهمترین مشکلات جوانان را اشتغال، ازدواج و مسکن، عدم تناسب بین رشته های دانشگاهی و نیاز جامعه و بازار کار، برخورد کلیشه ای با مسائل و مشکلات جوانان، نبود مطالعات و پژوهش های علمی در حوزه جوانان عنوان کرد و گفت: نگاه به مسائل و مشکلات جوانان باید نگاهی برنامه محور، توانمندساز و نگاه فرابخشی باشد.

عطاپور اشتغال را یکی از عمده مشکلات جوانان و جامعه برشمرد و گفت: نظام تولید سنتی جوابگوی اشتغال برای جوانان نمی باشد که باید با برنامه ریزی های صحیح و اصلاح نظام تولید بتوانیم این مشکل را مرتفع سازیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان نیز گفت: در آذربایجان غربی بیش از صد کارآفرین نمونه وجود دارد کارهای خلاقانه و ارزشمندی در استان انجام داده اند که باید از این ظرفیت و پتانسیل و استفاده از توان بخش خصوصی برای ایجاد زمینه های اشتغال جوانان استفاده کنیم.

وی به پایین بودن بهره وری تولید سنتی در استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و فراهم سازی زیرساخت های لازم بتوانیم به سمت استفاده از دانش های جدید در تولید و کارآفرینی قدم برداریم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در ادامه خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان و مدیران استان، کارآفرینان نمونه و جوانان برای همفکری و هم اندیشی جهت ایجاد اشتغال و رفع مسائل و مشکلات جوانان شد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =