وزیر راه و شهرسازی با تشریح اهداف حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی هوایی پاریس گفت: «یکی از مهم‌ترین اهداف حضور ایران در این نمایشگاه، مذاکره با عرضه‌کنندگان درجه یک ناوگان هوایی جهان برای فروش هواپیما به ایران و دعوت سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در توسعه فرودگاه‌های ایران است.»

عباس آخوندی با بیان اینکه از سوی مسوولان وزارت حمل‌ونقل فرانسه برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس دعوت شده‌ام، گفت: «این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) با حضور فعالان حوزه حمل‌ونقل هوایی برگزار می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: «هدف ایران از شرکت در این نمایشگاه مذاکره و گفت‌وگو با عرضه‌کنندگان درجه یک ناوگان هوایی در جهان به منظور تشویق فروش هواپیما به ایران و همچنین دعوت به سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌ها به ویژه در بخش تجهیزات ناوبری است.»

آخوندی با بیان این‌که از حدود ۱۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش تجهیزات ناوبری هوانوردی صورت نگرفته است، افزود: «سیستم‌های ناوبری ایران در بخش هوانوردی، فضا و فرودگاه‌هایی نیاز به نوسازی جدی دارند؛ به‌طوری که برای رسیدن به وضعیت روز جهان، نیاز به میلیون‌ها دلار سرمایه گذاری جدید در این بخش است.»

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تحولات بسیار زیادی در حوزه فناوری و تکنولوژی تجهیزات ناوبری هوانوردی در سطح جهان رخ داده، اما متاسفانه سرمایه گذاری جدیدی در ایران برای این بخش صورت نگرفته است، عنوان کرد: «در حال حاضر شاهد فعالیت نسل جدید هواپیماها و ایجاد نسل نوی فرودگاه‌ها در سطح جهان هستیم که از این جهت تجهیز و توسعه سیستم‌های ناوبری در ایران بسیار حایز اهمیت است.»

آخوندی درباره نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس نیز گفت: «در این نمایشگاه بین‌المللی چندین بازدید و سخنرانی برای فعالان اقتصادی که از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر می‌شوند خواهم داشت؛ ضمن اینکه در جریان آخرین وضعیت امکانات و ظرفیت‌های جدید بخش هوانوردی دنیا قرار خواهیم گرفت تا فضای سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی جهان در ایران فراهم شود.»

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و محدویت‌های بین‌المللی علیه ایران، خاطرنشان کرد: «به طور قطع پیش از مذاکرات بین‌المللی ایران در حوزه سیاست خارجی چنین فضایی برای دعوت و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نوع نماشگاه‌ها وجود نداشت و حضور ایران در این فضا می‌تواند چشم‌اندازی برای ایران و سایر فعالان اقتصادی جهان در شرایط پس از تحریم باشد.»

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    18 5
    مدل طراحي نقشه كلي فرودگاه امام يكي از بدترين وعقب افتاده ترين فرودگاه هاي بين المللي منطقه و جهان ميباشد . و اصلا در شان كشور ايران نميباشد. من كه خجلالت ميكشم . تا وقتي كه فكر أساسي براي اين ضعف نشود هرگونه باز سازي و تجهيز كردن اين فرودگاه خرج لهيم آفتابه لگن خواهد بود
    • ??? ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
      0 0
      ?? ?? ?????? ????
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
      1 0
      این فرودگاه قبل از انقلاب طراحی شده و بسیار هم افیشنت هست وقتی به طور کامل به بهره برداری برسه، لطفن مطالعه بیشتر بفرمایید.