تخریب 300 هکتار از فضای سبز تبریز/ استاندار: به مردم خیانت کرده اند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تغییر کاربری بیش از 300 هکتار از فضای سبز تبریز در سال‌های گذشته، آن را یک خیانت نابخشودنی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در حاشیه مراسم افتتاح خط گرانول پالایشگاه تبریز گفت: تا زمانی که به عنوان خدمت‌گزار مردم در استان هستیم اجازه تکرار چنین خیانتی را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم فضای سبزی که متعلق به مردم و نسل‌های آینده است در اختیار منافع شخصی افرادی خاص قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست موجب شد در سال گذشته، 400 هکتار به فضای سبز تبریز افزوده شود که علاوه بر جبران کم‌لطفی‌های گذشته، موجب توسعه فضای سبز نیز شد.

جبارزاده با بیان این که هدف‌گذاری افزایش فضای سبز تبریز در سال 94 بیش از 400 هکتار است، افزود: در این راستا توسعه فضای سبز کوه عینالی که شش هزار هکتار وسعت دارد در دستور کار است و علاوه بر آن در سطح شهر نیز ایجاد فضای سبز جدید جزو برنامه‌های شهری است.

وی با تاکید بر این که رعایت مقررات زیست‌محیطی هیچ مغایرتی با تولید و صنعت ندارد، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت استان آماده حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی هستند تا این واحدها بتوانند با به کار گیری روش‌های علمی و اصولی ضمن تولید، مقررات محیط زیست را نیز رعایت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از صنایع سبز و دوستدار محیط زیست استان، گفت: امیدواریم با همت بخش تولید و صنعت استان، تعداد چنین واحدهایی بیشتر شود و روزی را شاهد باشیم که همه واحدهای تولیدی استان دوستدار محیط زیست باشند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =