جزییات خرید سیستم‌های جدید فرود خودکار هواپیما از اروپا

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور از انعقاد خرید تجهیزات کمک ناوبری فرود خودکار هواپیما و موقعیت یاب هواپیما در فضا خبر داد داد و گفت: این دستگاه‌ها خریداری شده و تا شهریور وارد ایران می‌شود.

احمد مومنی رخ از تامین تجهیزات کمک ناوبری فرودگاهی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری تجهیزات کمک ناوبری برای تجهیز فرودگاه‌های گرگان، یزد و ساری که به این سیستم مجهز نبودند در دستورکار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وی با بیان اینکه سه سیستم فرود خودکار هواپیما (ILS) برای فرود هواپیما به صورت دقیق در خط مرکزی فرودگاه خریداری شده است گفت: قرارداد خرید این دستگاه‌ها اخیرا منعقد شده که تا شهریور وارد ایران می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین تجهیزات کمک ناوبری هدایت هواپیما به سمت فرودگاه (DVR) و موقعیت‌یاب هواپیما در فضای استان اصفهان نیز خریداری شده که تا آبان ماه در این فرودگاه نصب خواهد شد. تکنولوژی دستگاه هدایت و موقعیت یاب هواپیما در فرودگاه اصفهان مربوط به ۲۰ سال گذشته است که با خرید این دستگاه به‌روز می‌شود.

وی درباره کشورهای تامین کننده این تجهیزات گفت: کشورهای سازنده این نوع تجهیزات اروپایی هستند و به دلیل اینکه حفظ اصول تعمیر و نگهداری بر اساس استاندارهای اروپایی، این دستگاه‌ها از یکی از ۵ کشور اروپایی سازنده این تجهیزات خریداری شدند. با خرید و نصب این تجهیزات ضریب ایمنی پرواز افزایش می‌یابد.

مومنی درباره فرودگاه‌هایی که پرواز در شب در آنها انجام نمی‌شود به پایگاه خبری وزارت راه گفت: پرواز در شب برای فرودگاه‌‌هایی که مجهز به سیستم روشنایی باند و سطوح پروازی هستند دستورالعمل‌هایی دارد که طبق آن باید عمل شود. به عنوان مثال در فرودگاهی  که سیستم روشنایی باند موجود است هواپیما برای انجام پرواز در شب باید بین ۲ تا ۴ کیلومتر (بسته به نوع فرودگاه) دید داشته باشد که در صورت نصب دستگاه فرود خودکار هواپیما (ILS) با رعایت ارتفاعات اطراف امکان فرود هواپیما با دید ۸۰۰ متر نیز فراهم می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: فرودگاه‌های کوهستانی مانند ایلام، یاسوج، خرم‌آباد، سنندج و بجنورد فرودگاه ‌هایی هستند که ارتفاعات در حدی است که به دلیل کوهستانی بودن امکان پرواز در شب برای آنها وجود ندارد که در دنیا نیز این فرودگاه‌ها وجود دارند و از هواپیماهای خاصی که توان عملیاتی شدن در این مناطق را داشته باشند استفاده می‌شود اما تعداد این هواپیماها در کشور ما کم است و در این فرودگاه‌ها با محدودیت پرواز در شب مواجه هستیم.

مومنی رخ گفت: تا پایان امسال خرید تجهیزات کمک ناوبری هوانوردی، رادار فرودگاه مهرآباد و سیستم‌های اتوماسیون پروازی با اعتبار۲۰۰ میلیون دلار در دستور کار است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    16 3
    جای این کارها هواپیماهاتون رو عوض کنین. بویینگ 777 و 787 به ناوگان بیارین