معاون قضایی دیوان عدالت اداری از رسیدگی یک هزار و 626 مورد پرونده از سوی مردم قم در دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام و المسلمین موسی قربانی در حاشیه جلسه با دستگاه های اداری به خبرگزاری ایرنا گفت: این تعداد پرونده در سال گذشته به دفتر دیوان عدالت اداری در استان قم رسید که پیگیری های مورد نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 1392 که یک هزار و 317 مورد پرونده بوده است افزایش 23 درصدی داشته است.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری افزود: کمترین شکایت مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیشترین شکایت مربوط به اداره کل آموزش و پرورش استان قم بود.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده ها گفت: 110 هزار پرونده در سال 1393 به دیوان عدالت اداری در کشور رسید که از این تعداد در 40 درصد پرونده ها حق با شاکی و در 60 درصد پرونده حق با شاکی نبوده است.

وی افزود: در سطح کشور با کاهش پنج درصدی ورودی پرونده ها به دیوان عدالت اداری روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در مناطق و استان هایی که کارگری هستند دعوا بیشتر رخ می دهد وحدود 20 دستگاه اداری است که شاکی دارد و بیشترین فراوانی پرونده های مربوط به شهرداری ها در بحث ساخت و ساز و در مرحله بعد آموزش و پرورش و تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به راهکارهای کاهش ورودی پرونده ها به دیوان عدالت اداری گفت: این دیوان جلسات و دوره های آموزشی را با مسوولان دستگاه های اداری برگزار می کند تا با رعایت قوانین و عمل به آن از شکایت های مردمی کاسته شود.

قربانی افزود: تاکید دیوان بر تقویت واحد های حقوقی ادارات استان است تا با شناخت قوانین و اجرای آن و عمل به توصیه های دیوان، شاهد کاهش شکایات مردمی باشیم.

وی در توصیه ای به مردم گفت: مردم در صورت شکایت از ادارات استان به دفاتر دیوان عدالت اداری واقع در دادگستری مراجع کنند تا دادخواست ها به صورت کامل و بدون نقص تنظیم شود و با ارایه مشاوره از سوی نمایندگان دیوان به ابهامات پاسخ گویی صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =