خانه پدری استاد شهریار  مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی پیگیر مرمت خانه ی پدری استاد شهریار است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، فرزین حق پرست افزود: سال گذشته در اولین جشنواره فرهنگی ، هنری « یک روز با حیدربابای شهریار » تفاهم نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی و همچنین یک نفر خیر فرهنگی انجام شد که بر اساس این تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی موظف شد با تخصیص اعتبار این خیر فرهنگی مسئولیت نظارت و مرمت خانه پدری استاد شهریار را متقبل شود.
حق پرست یاد آور شد: اما به دلیل مشکلاتی مقاطعه کار مربوطه برای خیر محترم به وجود آورد عملیات بازسازی به صورت کامل انجام نشد و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با پیگیری مسائل مربوز به این خانه تاریخی طی مناقصه ای بخشی از بازسازی خانه را طی روزهای اخیر راسا به پیمانکار ذیصلاح واگذار کرده است و ادامه عملیات بعد از طی مراحل قانونی در اسرع وقت آغاز خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، شخصیت استاد شهریار را هویتی گرانمایه برای کشور عنوان کرد و ادامه داد : هرآنچه که از استاد شهریار به یادگار مانده شده است باید حفظ شود و برای نسل های آینده صیانت شود ، روستای تاریخی خشکناب و خانه پدری استاد شهریار نیز هویت استاد شهریار به حساب می آیند پس حفاظت و صیانت از آن ها یک وظیفه عمومی است.
حق پرست خاطر نشان کرد : آب و هوای خوش ، قرار گرفتن کوه حیدربابا و خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب این منطقه را به یکی از پتانسیل های بکر گردشگری تبدیل کرده است که امیدواریم با همکاری نهادهای دولتی و یاری رسانی بخش خصوصی هر چه سریعتر این روستای تاریخی را به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =