واکنش‌ها به کارت زرد وزیر ارشاد / پرونده یکی از مهمترین اتفاقات حوزه فرهنگ در خردادماه

پرسش مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اتفاقات مهم حوزه فرهنگ در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه نوزدهم خردادماه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد تا به سئوال‌های هفت تن از نمایندگان مجلس پاسخ دهد، سئوال‌هایی که تمامی آن را مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران پرسید. سرفصل این سئوالات مربوط به موضوعاتی چون آزادی بیان که حوزه مطبوعات را مدنظر داشت برمی‌گشت و همچنین کوتاهی در توقیف نشریاتی چون «مردم امروز» و «بهار» که هر دو از نشریات توقیف شده هستند در این جلسه مطرح شد.

با وجود پاسخ‌دهی وزیر ارشاد به تمامی مسائل مطرح شده در جلسه براساس جزئیات و مستندات، در پایان جلسه اعلام شد که نمایندگان از توضیحات راضی نشده‌اند و کارت زردی به وزیر ارشاد داده شد.

آنچه که میرکاظمی به عنوان پرسش از وزیر ارشاد مطرح کرد و همچنین پاسخ‌های جنتی را اینجا بخوانید.

نگاهی به سرفصل موضوعاتی که دغدغه نمایندگان مجلس بوده، می‌تواند دلیل طرح این پرسش‌ها را مشخص کند، که این موضوع در گزارش جدولی با عنوان «دلایل نمایندگان مجلس برای دادن کارت زرد به وزیر ارشاد» بررسی شد. این گزارش را اینجا بخوانید.

اما اتفاقات روز سه‌شنبه مجلس واکنش‌های برخی از نمایندگان و همچنین مدیران مسئولان نشریات را به همراه داشت.

علی مطهری مخالفت خود را با دادن کارت زرد به وزیر ارشاد مطرح کرد. سخنان نماینده مردم تهران را اینجا بخوانید.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق نیز در این مورد اعلام کرد که  سئوال جمعی از نمایندگان طیف حامی جبهه پایداری در مجلس از وزیر ارشاد چیزی شبیه به طنز بوده است. نظرات رحمانیان را اینجا بخوانید.

و در نهایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه یک برنامه چنین مطرح کرد که گویا قرار نبود نمایندگان مجلس از پاسخ‌های او راضی شوند. سخنان جنتی را اینجا بخوانید.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =