۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳

ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران با داشتن حدود هشت و نیم میلیون جمعیت شب خواب و 2000 باب مسجد، با کمبود مسجد مواجه است، تا آن جا که سرانه هر نفر از مساجد سطح شهر، تنها 15 سانتی متر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی  با بیان این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مساجد نقش اساسی و مهمی داشته و دارند، گفت: مسجد زادگاه اسلام است و مساجد بیوت و خانه‌های الهی هستند.

وی اظهار کرد: اگر ائمه جماعات مساجد، فاضل، عالم، خوش‌برخورد، متقی و دارای اخلاق و صفات حسنه و پسندیده باشند، جذب مردم به ویژه نسل جوان حداکثری خواهد شد.

این کارشناس علوم دینی ادامه داد: پیش از انقلاب بزرگ مردم ایران، همه تظاهرات و راهپیمایی‌ها که منجر به پیروزی نظام اسلامی و الهی شد، از مساجد شروع شد و مساجد حق بزرگی بر گردن نظام دارند، زادگاه انقلاب اسلامی هستند و همه چیز بر محور مسجد است.

وی افزود: ما بدون مسجد نمی‌توانستیم به انقلاب اسلامی دست یابیم و آن را تحلیل کنیم لذا باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی به مساجد توجه ویژه‌ای بشود.

ناصحی که قریب به 35 سال است که امامت جماعت مسجد جامع المهدی در منطقه 18 تهران را نیز بر عهده دارد، درباره چگونگی حضور جوانان در مساجد و راه‌حل‌های افزایش آن اظهار داشت: ضمن اینکه باید به لحاظ ساختاری و سخت‌افزاری نیز به مساجد توجه شود، اما در رابطه با موضوعات نرم‌افزاری مسجد نیز باید با تدوین برنامه‌های مناسب و ویژه برای اقشار مختلف و متناسب با روحیه آنها، تمهیداتی اندیشه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی خاطرنشان کرد: ساختن مصلا یک طرف و آوردن نمازگزار به مصلا از طرف دیگر باید مدنظر باشد و آوردن نمازگزار به مساجد و نمازخانه‌ها نیازمند این است که مسجدی تمیز، منظم و با امکانات لازم، هیأت‌امنای خوش‌ برخورد و خوش‌ خلق و امام جماعت فاضل، عالم، خوش برخورد، متقی و دارای اخلاق و صفات حسنه و پسندیده و دارای جاذبه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر ائمه جماعتی با این شاخصه‌ها در مساجد حضور داشته باشند، جذب مردم به ویژه نسل جوان حداکثری خواهد شد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =