یکی از پرسش های همیشگی در زمینه دارو این است که چرا داروخانه ها برای دارویی که به فروش می رسانند، موظف به ارائه فاکتور نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سوال که چرا داروخانه ها فاکتور صادر نمی کنند در سرویس مشکلات مردم خبرگزاری بسیار پرتکرار است. مردم از این که داروخانه ها در ازای پولی که می گیرند و دارویی که ارائه می دهند فاکتور صادر نمی کنند ناراحتند و می پرسند که چرا نباید این قضیه وظیفه داروخانه ها تلقی شود؟

یکی از کاربران در این باره می نویسد: چرا داروخانه ها فاکتور ارائه نمی دهند که بفهمیم هر کدام از دارو ها چقدر قیمت دارد و بتوانیم با قیمت های قبل مقایسه کنیم؟ لطفا پیگیری کنید.


دکتر مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و ماد مخدر سازمان غذا و دارو می گوید که داروخانه ها موظفند به مشتری فاکتور ارائه بدهند.
او به خبرآنلاین می گوید: داروخانه ها می بایست این کار را انجام دهند اما منظور از فاکتور قیمتی است که بر روی نسخه توسط داروخانه نوشته می شود.
به گفته مدیر کل نظارت بر دارو و موارد مخدر سازمان غذا و دارو نیاز نیست فاکتور جداگانه صادر شود و همان قیمتهایی که روی نسخه نوشته می شود کفایت می کند.
این مقام مسئول در مورد برخورد با خاطیان این ماجرا می گوید: در صورتی که تخطی صورت بگیرد، مردم می توانند از طریق معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور این امر را پیگیری کنند و با اطلاع دادن اسم و مکان داروخانه، از آن جا شکایت کنند تا برخورد صورت گیرد.
304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 3
    داروخونه ها تخلف های دیگه هم دارن. مثلا من چند وقت پیش رفتم یه بسته ژلوفن خریدم، رو جعبه قیمت رو زده بود 6500 تومان. خیلی زیبا جناب دکتر جعبه رو باز کرد، یکی یکی ورقهای ژلوفن رو شمرد، گفت میشه 10 تومن. گفتم این که زده 6500، گفت نه ورقی دو تومنه. اعتراض هم که میکنی خیلی خیلی بد برخورد میکنن.
    • داروساز A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
      3 2
      هموطن عزیز با سلام و احترام کپسول ژلوفن 400 در صورتی که آزاد خریده بشه ورقی 1840 تومنه و اگه شما 5 ورق اون رو خریداری کنید میشه 8800 چون در حداکثر 800 تومن میشه به عنوان تعرفه به قیمت اصلی اضافه کرد و در صورتی که بیش از این توسط داروخانه از شما اخذ شده می تونید با توجه به منطقه محل سکونتتون به معاونت غذا و دارو دانشگاه مراجعه و شکایتتون رو ثبت کنید نکته دیگه ای که لازمه بهتون بگم اینه خیلی وقتها داروها قیمتشون تغییر می کنه ولی قیمت چاپ شده روی جعبه قیمت قدیمیه
  • رضا روحي IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 1
    سپاس از شما اين پرسش از طرف من بود. اما مشكل از انجا ناشي مي شود كه داروخانه ها برروي نسخه دفترچخه بيمه فقط محموع را ياداداشت مي كنند و توضيحي در مورد تك تك اقلام نيست همچنين مشخص نمي گردد كدام دارو مشمول بيمه بوده و كدام ازاد. اما در نسخه كه براي بيمه ارسال مي كنند در پشت نسخه توسط چاپگر چاپ مي شود. اين مشكل بزرگي كه متاسفانه با سودجويي داروخانه مردم متضرر مي شوند، اميدوارم با پي گيري شما خبرنگاران و صاحبان رسانه اين مهم نيز حل شود. با سپاس فراوان از لطف شما
  • ناشناس IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 2
    با سلام خبری در خصوص واکسن تهیه کنید امروز در مشهد از کار و زندگی افتادم چند مرکز بهداشت برای واکسنهای 6 سالگی رفتم گفتند نداریم و اگر در تمام کشور هم بگردی نیست
  • reza RU ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    8 1
    چه مشکل بزرگ و حل نشدنی ...وای فاکتور را باید اپراتورهای موبایل و آب و برق و گاز غیره بدن هر روز و شاید هر ساعت با مردم در حال معامله هستند ..... کی شد بدونیم قبض موبایلی که پرداخت می کنیم بایت چقدر مکالمه یا پیام یا ... است
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    9 2
    متأسفانه ، مسئولین نظارتی سازمان غذا و دارو ، خود نیز در محدوده ی نظارتی خود دارای داروخانه می باشند و با توجه به اینکه ، سیستم صدور فاکتور می تواند درآمد واقعی آنها را به سازمانهای مالیاتی نشان دهد ، از این امر استقبال نمی کنند .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    23 2
    کدوم شکایت؟ شکایت کی را به کی کنیم؟ همشون دوست همن
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 9
    اصلا قیمت روی جعبه بسیاری اوقات رعایت نمی شود یا قیمتی ثبت نشده است. باید مانند همه کالا ها با بارکد قیمتها خوانده شود و فاکتور صادر شود. اصلا در داروهای دفترچه ای هیچ کنترلی در دریافت پول نیست. مانند ازمایشگاه ها باید فاکتور سهم بیمار و سهم بیمه چاپ شود. اینها همه برای فرار مالیاتی است.
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 1
    بابا فاکتور چاپی رسمی.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    4 2
    شما در هر شهر به دو داروخانه که سر بزنید خواهید که مبلغ کل را روی دفترچه می نویسند در مشهد اینچنین است کسی که مسول است باید بازرسی کند نه منتظر بنشینید تا شکایت شود ۰چطور مجوز می دهید اما بازرسی ندارید؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 3
    من يك پزشك هستم.رفتم دارويي رو كه فروشش بدون نسخه ممنوعه از داروخانه بخرم ...خيلي راحت دادند بدون اينكه بگن نسخه ات كو؟...يك داورخانه ديگه هم ميرم كه قرص آهن 2500 تومني رو 4000 تومن ميداد... البته من وقتي رسيدم خونه متوجه شدم