تسنیم نوشت:

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: شهرداری از محل عدم برگزاری جشنواره‌های دایره‌،‌ تنبکی خرید تجهیزات آتش‌نشانی را پیگیری کند.

رحمت الله حافظی در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه به‌روز رسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی و ارتقای سطح آموزش این سازمان، اظهار داشت: از کارکنان سازمان آتش نشانی که در پی حریق ساختمان وزارت دفاع عملکرد خوبی داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: در تیرماه سال گذشته لایحه به‌روزرسانی تجهیزات به شورای شهر ارائه شد و سه موضوع مبنی بر ارتقای ناوگان خودرویی، عملیاتی و پشتیبانی، ارتقای تجهیزات مخابراتی و هوشمند و همچنین توسعه کمی و کیفی سطح آموزشی مدنظر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به این منظور 551 میلیارد تومان هزینه پیش بینی کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر 140 خودرو در سازمان آتش نشانی وجود دارد که 56 مورد از آنها فرسوده هستند این درحالی است که وضعیت ایده آل در اختیار داشتن 365 دستگاه خودرو است.

وی ادامه داد: برای خرید دستگاه‌های موردنیاز به 378 میلیارد تومان، برای ارتقای تجهیزات مخابراتی 72 میلیارد و برای ارتقای سطح آموزش 96 میلیارد ریال نیاز است. علاوه بر این برای تأمین اعتبارات مورد نیاز به ارائه لایحه درآمدهای پایدار طی یک ماه نیاز است تا از سوی شهرداری ارائه شود.

حافظی خاطرنشان کرد: ظرفیت فعلی تجهیزات آتش نشانی پاسخگوی نیاز تهران نیست و ما نباید برای 500 میلیارد تومان قشقرق به پا کنیم. شهرداری می‌تواند از محل جشنواره‌های دایره‌تنبکی خرید تجهیزات را پیگیری کند.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات حافظی گفت: در مرکز اسناد دیوان عدالت حریقی رخ داده بود که مسئولان مربوطه از آن مطلع نبودند اما به دلیل اینکه سیستم اطفای حریق به مرکز آتش نشانی وصل بود، آتش نشان‌ها در پی آلارمی که از این حریق صادر شد خود را به محل حادثه رساندند.

در نهایت بعد از بررسی‌های اعضای شورای شهر، به پیشنهاد مهدی چمران کلیات لایحه به روزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و ارتقای سطح آموزش در سازمان آتش‌نشانی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد شهرداری موظف شد طی یک ماه منابع و سیستم‌های مدیریت مالی تأمین تجهیزات آتش‌نشانی را ارائه کند.

در جلسه امروز شورای شهر تهران همچنین لایحه دستورالعمل ساماندهی تاکسی‌های گردشی در پایتخت که مربوط به سال 87 بود، بنا به اعتقاد برخی از اعضا و از آنجایی که در طرح جامع و برنامه 5 ساله حمل و نقل این ساماندهی لحاظ شده بود، از دستور کار خارج شد.

همچنین مقرر شد که با حضور اعضای کمیسیون نظارت و بودجه کمیته‌ای برای بازنگری اساسنامه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تشکیل شود.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =