ایرنا نوشت:

 'تونی بلینکن' قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایران به همه تعهدات خود بر اساس توافق موقت ژنو عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری های 'اسپوتنیک' و 'شینهوا' از واشنگتنT وی در همایش جهانی سالانه کمیته یهودیان آمریکا که شامگاه دوشنبه به وقت محلی در واشنگتن برگزار شد، افزود: ایران به تعهدات خود در مورد محدودسازی و عقب راندن جنبه هایی از برنامه هسته ای اش عمل کرده است.

بلینکن که به جای 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست سخنرانی می کرد، با اشاره به مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به توافق هسته ای تا 30 ژوئن (9 تیر) گفت: ضرب الاجل 30 ژوئن نزدیک می شود و ما هنوز به توافق جامع نرسیده ایم و البته این احتمال وجود دارد که هرگز به توافق نرسیم.

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا افزود که توافق جامع هسته ای بهترین راهکار برای جلوگیری از دست یافتن ایران به سلاح هسته ای است و این خیال پردازی است که اگر تصور کنیم تشدید تحریم ها ایران را به تسلیم در برابر همه مطالبات وا می دارد.

این مقام آمریکایی گفت که ایران باید با نظام نظارت های فشرده و لغو تدریجی تحریم ها بر اساس نتایج قابل راستی آزمایی موافقت کند.

بلینکن تصریح کرد که مخالفان توافق هسته ای باید در نظر بگیرند که نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می کند؛ ایران به همه تعهدات خود بر اساس توافق موقت ژنو عمل کرده است.

توافق موقت ژنو در روز سوم آذر 1392 و پس از مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 به امضاء رسید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =