دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه میزان کشفیات مواد مخدر استان از ابتدای سال تاکنون را 755 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرآنلاین،علی شمشیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، همچنین از دستگیری 1396 نفر در سطح استان در رابطه با مواد مخدر طی این مدت خبر داد و گفت: این افراد شامل قاچاقچیان عمده و خرده فروش و نیز معتادان ولگرد و کارتون خواب است.

شمشیری با بیان اینکه غربالگری از نظر بیماریهای مختلف بر روی این افراد در ابتدای دستگیری انجام می‌شود، گفت: چنانچه در بین معتادان و قاچاقچیان فردی مبتلا به بیماری مانند HIV و یا هر بیماری قابل سرایت دیگری باشد، در مرحله غربالگری از بقیه افراد جدا شده و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: سایر افراد نیز بر حسب جرم به مراجع قضایی و یا مرکز ماده 16 که ویژه معتادان متهاجر، ولگرد و بی‌خانمان و کارتون خواب است، فرستاده می‌شوند.

شمشیری با اشاره به استقرار تنها مرکز ماده 16 استان در کیلومتر 15 جاده سراب نیلوفر، اظهار کرد: ظرفیت اسمی این مرکز 150 نفر است، اما گاها تا 200 نفر نیز در این مرکز اسکان داده می‌شوند.

وی در خصوص کافی بودن ظرفیت این مرکز برای اسکان معتادان کارتون خواب استان، اظهار کرد: اسکان در مرکز ماده 16 شرایط و پروتکل خاصی دارد و فرد باید معتاد، کارتون خواب، متهاجر و بی‌خانمان باشد که اگر تنها این افراد بخواهند در این مرکز اسکان داده شوند، مرکز جوابگوی همه آنها است.

شمشیری در خصوص توسعه این مرکز، اظهار کرد: در کنار این مباحث سیاست اصلی ما بر کاهش آسیب است تا بتوانیم تعداد این افراد را در جامعه کاهش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر برخی محلات کرمانشاه بسیار آلوده هستند که برنامه ما این است این افراد در همان محلات به عنوان پاتوق بمانند و از خروج آنها از این مناطق جلوگیری شده و در این مناطق بسته‌های کاهش آسیب بین آنها توزیع شود و در همان مناطق اصلاح و درمان شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =