ایسنا نوشت:

وزیر آموزش وپرورش در جمع مدیران کانون‌های بازنشستگان گفت: بازنشستگان سرمایه‌های بزرگ اجتماعی برای آموزش و پرورش هستند.

 علی اصغر فانی در اولین روز همایش سه روزه مدیران کانونهای بازنشستگان سراسر کشور که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد خطاب به بازنشستگان گفت: تک تک شما با طی مراحلی در مسیر شغلی خود مجموعه ای از تجربیات ، افکار و برنامه ها را دارا هستید و این سرمایه اجتماعی بزرگی برای آموزش و پرورش است .

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به جرأت می توان گفت، تاکنون در هیچ دولتی آموزش و پرورش مثل امروز این چنین با مطالعه و کار کارشناسانه حرکت نکرده است.

او از اولویت فرزندان فرهنگی شاغل بازنشسته در استخدام خبر داد وافزود: در فرایند پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، فرزند فرهنگی دارای سهمیه هستند.

وی اضافه کرد: هر روزنه‌ای که ورود به آن به نفع فرهنگیان باشد به آن ورود پیدا می‌کنیم. با امضاء تفاهم نامه با دیگر وزارتخانه‌ها توانسته‌ایم بر مشکلاتی که میراث دولت قبل در آموزش و پرورش بوده فایق آئیم.

وی افزود: می‌دانستم که وزارتخانه را با چه شرایط و مشکلاتی تحویل گرفته‌ام، اما تمام تلاش خود را می‌کنم تا با حرکت اصولی و غیرعجولانه موانع را برطرف سازم.

فانی گفت: توسعه پایدار در دستور کار ماست، نقشه راه آماده شده و به صورت اصولی در این مسیر گام بر می‌داریم.

وی در ادامه افزود: سود صندوق ذخیره فرهنگیان در مدت تصدی اینجانب برابری می کند با سود صندوق از بدو تأسیس تا قبل از انتخاب من به عنوان وزیر آموزش و پرورش.

 قبل از سخنان وزیر احمد صافی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ، ضمن ارایه گزارشی از وضعیت موجود بازنشستگان در آموزش و پرورش پیشنهادات دهگانه ای را برای رفع مشکلات بازنشستگان ارایه کرد که مهمترین آنها عبارتنداز: تشکیل ستاد بازنشستگی در آموزش و پرورش، استخدام فرزندان بازنشستگان، اجرای قانون مدیریت کشوری، بیمه طلایی، ایجاد اتاق فکر در مدارس با استفاده از بازنشستگان و تجلیل از نخبگان بازنشسته، همچنین تنی چند از مدیران کانون‌ها درخواستها و پیشنهادات خود را در حضور دکتر فانی مطرح کردند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    26 1
    عالم بی عمل به چه ماند....
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      9 3
      الان شرکت نفت مخابرات برق همه فرزندان خودشون را سرکار می برند حالا بچه های فرهنگیان که مظلوم ترین قشر جامعه هستن چرا که نه.... بایست اگه عدالت باشه بایست همه جا باشه.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    8 16
    فرزندان فرهنگیان شاید اصلا استعداد و سواد کافی برای آموزش پرورش نداشته باشند حال شما با چه مدرک و سندی می خواهی باز پارتی بازی حاجی بابایی را تکرار کنی ؟ شماها کی باید بفهمید که آموزش پرورش ارثیه بابا نیست که بین تان تقسیم بکنید ؟ موقع کمک مردمی می گویید آموزش پرورش مال مردمه موقع استخدام که میرسه برای اینکه فرزندانتان را استخدام بکنید می گویید اولویت بندی شده به خدا که همش بازیه مثل دفعه قبل می خواهید حزب بازی و گروه بازی کنید و جوانان مستعد بیچاره را استخدام نکنید . خدایا کی به دادما میرسه تو این مملکت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهاجر A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    13 12
    چرا فرزندان فرهنگيان مگرموروثى است فرزند كارگرچه گناهى كرده
    • مهسا IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      4 1
      به همون دلیل که فرزندان بانکی ها ف ثبت احوالی، ثبت اسنادی ها ف مالیاتی ها استخدام میشنو در الویتن ...فهمیدی ؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    4 6
    احسن به تو وزیر که به فکر فرزندان بازنشسته وزرارت خانه تون هستید ولی افسوس هیچکس فکر فرزندان بازنشسته دفاع نیستند اکثرا لیسانسه گرفتند کنجه خونه نشستند
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    6 6
    داریم کم کم برمیگردیم به عصر ساسانیان که فقط افراد ختصی میرفتند سر کار یا میتومستند.درس بخانن،قانون مورثی؟........
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    6 7
    این یعنی رانت،
  • ستاره A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    6 8
    مصداق بی عدالتی سهمیه استخدام برای فرزند خودشان در شغل دولتی مگه حقوقی که از بیت المال قراره به اونها بدهید از جیب باباتونه که توش الویت داشته باشند بقیه ملت که حالا پدراشون کارمند نیستند که گناهی کردن که اینطور میخواهید حق کشی کنید
  • ابوبکر بغدادی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    8 1
    وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به جرأت می توان گفت، تاکنون در هیچ دولتی آموزش و پرورش مثل امروز این چنین با مطالعه و کار کارشناسانه حرکت نکرده است. اینو کجای دلم بزارم
    • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      4 1
      بنده خدا از بس كه مطالعه كرده شده مثل مرغي كه پرهاش ريخته
  • محمد فرهنگی باز نشسته 93 اهواز A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    7 2
    لطفا پاداش پایان خدمت ما را بدهید زن وبچه هایمان چشم به راه این پاداش هستند عروسی دخترم عقب افتاده
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    7 2
    کلی خندیدیم
  • ع.نوری کرمانشاه A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    13 3
    کدام سهمیه مرد حسابی .ما که ندیدیم تا به حال . ما فرهنگیان که از نظر مالی جیزی برای فرزندانمان نداریم که با ان شغل و ذرامدی فراهم کنند به ناچار فقط استخدام در اموزش و پرورش می ماند که ازان هم خبری تا به حال ندیده و نشنیده ایم
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    4 1
    من یکی که مادرم پیر شد تو آموزش پرورش فقط اومدم در جواب بعضی از نظرات بگم ارزونی شماااااااااا
  • حامد A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    4 1
    بنده خودم فرزند فرهنگی هستم اما هیچ علاقه ای به آموزش و پرورش ندارم. ولی کسانی که به این موضوع انتقاد میکنند در نظر داشته باشند که تقریبا تمام سازمانهای دیگر هم بر این اساس گزینش میکنند، حتی بعضیها اگر فرزند هم نداشته باشند، میتوانند کسانی مانند دامادشان را معرفی کنند. به نظرم همه این موارد با هم باید لغو شوند. هرچند که بنده تا حالا چیزی در این مورد نشنیده ام، چونکه آموزش و پرورش بیشتر نیروهایش را از طریق تربیت معلم تامین میکند که آنجا هم فرزند فرهنگی و غیر فرهنگی معنا ندارد.
  • معلم A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    3 1
    اگه تونستی استخدام کن
  • دبیر A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    2 0
    دوستان فانی حتی یک نفر رو هم نمی تواند استخدام کند.پیش دبستانیها رو با اینکه قانون مجلس مصوب کرده با ازمون اسختدامی تعیین تکلیف شوند با این وجود نتونسته آزمون برگزار کنه و همش وعده سرخرمن می دهد. حالا فرزندان فرهنگیان رو استخدام کند نه عزیزان تا صحبت استیضاح میشه،این حرف آشنا که فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام هستند به گوش میرسد
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    3 2
    دست وزیر درد نکنه حتما واسه این ایده اش شب بیداری هم کشیده
  • ب.یعقوبی هشجین US ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    8 0
    بنده فرهنکی بازنشته هستم .ای برادریکه به حرف وزیر اعتراض کردی چرا فرزندان فرهنگیان باید در اولویت باشه. من به شما میگویم .ما هیچیک از فرزندانمان را نمیگذاریم به اموزش وپرورش بیایند وراه غلط پدرانشان را ادامه بدهند.مگر چه رفاهی این فرهنگی زحمت کش داشته که اینقدر شما را میسوزاند .به والله یک لیسانس باز نشته دقیقا اندازه نصف یک کارمند دیپلم اداره اب وفاضلاب بازنشته میگیره .پس زساد یه خودتان فشارنیاورید تازه این هم دروغ است
  • دبير IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    7 1
    تركيه يك ميليون و سيصد هزار دانش آموز داره ٥٠٠ هزار نفر معلم داره تو ايران دانش آموز كمتره يك ميليون و صد معلم داريم.دوما من به عنوان معلم نميذارم بچه ام بياد توي اين سازمان.
  • حامی A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 3
    چی بگم.................
  • فرزند فرهنگی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 1
    سلام به دوستان عزیز من فرزند فرهنگی هستم ، این درسته که فرزندان فرهنگیان سهمیه دارن تو این آزمون اما نکته اینجاست که ادارات دیگه و بانکها آزمونی نمیذارن و فرزندان کارکنانشون رو استخدام می کنن