حسن رسولی عنوان کرد که تشکیل نهاد عالی اصلاح طلبان درست نیست و نشست چهره های اصلاح طلب با رئیس دولت اصلاحات در قالب جلساتی است که به طور متناوب برای همگرایی بیشتر دیدگاه ها برگزار می شود.

عضو بنیاد باران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره خبر تشکیل "نهاد عالی اصلاح طلبان" گفت: جلسه ای که برخی از چهره های اصلاح طلب با آقای خاتمی داشتند یک جلسه مشورت گیری بوده است و عناوینی از قبیل نهاد عالی و یا سایر عناوین سازمانی و تشکیلاتی مترتب بر این جلسه نیست. ايشان به عنوان شخصیت مورد قبول همه بخش های اصلاح طلبی دارای نقش و جایگاه محوری و انسجام بخش در بین ظرفیت های حقیقی و حقوقی اصلاح طلبی است و این جلسات حول محور ایشان برگزار می شود.

حسن رسولی افزود: واقعیت این است که در طول هفته جلساتی از این دست به صورت مکرر و با دعوت رئيس دولت اصلاحات برگزار می شود. هدف از برگزاری این جلسات هم دریافت نقطه نظرات گوناگون مطرح در زیربخش های جریان اصلاحات است. این جلسات در گذشته بوده در آینده هم خواهد بود ولی عنوان سازمانی که به آن داده شده عنوان صحیحی نیست.

وی ادامه داد: آنچه که از نوع این جلسات استنباط می شود این است که رابطه ايشان به عنوان رهبر اصلاحات با شخصیت های حقیقی اصلاح طلب (که بخشی از آنها در این جلسه بودند) و همینطور با شخصیت های حقوقی که عبارت اند از احزاب و تشکل های اصلاح طلب، شورای هماهنگی اصلاحات، شورای مشورتی دکترعارف، مجموعه ای که حول آقای عبدالله نوری شکل گرفته در این جلسات انسجام بیشتری پیدا می کند. این مجموعه ها محوریت رئيس دولت اصلاحات را قبول دارند و بر اساس این اعتماد دو طرفه به ایشان مشورت می دهند و رهبری اصلاحات نیز با دریافت نظرات کارشناسانه اعضا تصمیم می گیرد.

رسولی افزود:همانند انتخابات 92 رئيس دولت اصلاحات و مجموعه های اصلاح طلب به دنبال این هستند که ایشان نقش رهبری خود در جریان اصلاحات را به بهترین شکل و با تجمیع همه عقول اصلاح طلب به گونه ای ایفا کند که امکان انسجام بخشی جریان اصلاحات در برخورد با مسائل روز و مشخصا پروژه انتخابات به خوبی پیش برود.

وی تاکید کرد: به هر حال برای هر کدام از این نشست ها کارکردهایی غیر از مواردی که برشمردم  در نظر گرفته شود و یا عنوان دیگری بگذارند درست نیست. من بر اساس اطلاعاتی که دارم تشکیل نهاد جدیدی در بین نیست.

رسولی افزود: رئيس بنياد باران به طور متناوب با تشکیل این گونه جلسات سعی می کند همه نقطه نظرات اصلاح طلبان را دریافت کرده و با تجمیع این نظرات تصمیمی اتخاذ کند که در حوزه نظری منجر به گفتمان سازی و در حوزه سیاسی منجر به برخاستن صدای واحد از اردوگاه اصلاح طلبی شود.

وی ادامه داد: نکته مثبت این جلسات این است که رئيس جلسه بنا بر صلاحدید خود از افراد برای شرکت در این جلسات دعوت می کند و افراد هم به این دعوت لبیک می گویند و همانند سال 92 به تصمیمات و تشخیص ايشان احترام می گذارند و پذیرای آن هستند. 

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =