نشست معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی با دبیران شعب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان

نشست معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی با دبیران شعب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در اولین نشست دبیران شعب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، به راهبرد مقام معظم رهبری در سالجاری در خصوص "همدلی و همزبانی بین دولت و ملت" اشاره نمود و گفت: این نامگذاری نشان از هوشمندی و درایت بالای مقام معظم رهبری دارد و یکی از راههای تحقق آن این است که زمینه را برای فعالیتهای مرتبط با احزاب هموار کنیم تا به نشاط سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری برسیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: برای رسیدن به تحرک سیاسی و نشاط فضای سیاسی جامعه، باید ضمن در نظر گرفتن منافع ملی ، از سلیقه ای رفتار کردن و نگاه حق و باطلی نسبت به رقبا اجتناب نمود و با همفکری، نقد منصفانه و تحمل اظهار نظرهای مختلف در جهت پویایی و ایجاد نشاط در فضای سیاسی استان و کشور تلاش نمود.

وی همچنين گفت: بدون ترديد مي توان با کمک، همفکری و مشارکت تشکل های سیاسی، صنفی و سمن ها به تلطیف فضای سیاسی استان كمك كرد و در راستای منافع و مصالح نظام قدم هاي مثبتي برداشت.

رادفر، احزاب را به عنوان ناظران قدرت برشمرد و گفت: در حال حاضر در بین مجموعه دستگاههای نظام، دولت بیش از همه از احزاب و فعالیت آنها حمایت می کند تا با بسترسازی و تسهیل سازی امور ، احزاب بتوانند جایگاه واقعی خود را بیابند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه احزاب، تفکرات، دیدگاهها و گرایش های مختلفي دارند، اظهار داشت: در تمامی دولتها نواقص و مشکلاتی وجود دارد لذا لازمه بسترسازی و فراگیر شدن فعالیت احزاب در جوامع این است که احزاب و تشکل های سیاسی خود رفتار حزبی و قانونی داشته باشند و با نقد منصفانه در چارچوب های نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت کنند و از تخریب یکدیگر پرهیز نمایند.

وی به انتخابات پيش رو در كشور نیز اشاره نمود و گفت: لازمه حضور گسترده در انتخابات، ورود احزاب است و از سويي ديگر متوليان در برگزاری انتخابات لازم است كه استراتژی مقام معظم رهبری را که رای مردم را به عنوان حق الناس عنوان نمودند ، در نظر بگيرند و ما نيز در استان خود را متعهد به این امر می دانیم .

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در برگزاری انتخابات، احزاب مي توانند با رعایت قانون اساسی و قانون احزاب ضمن تلطیف فضای سیاسی در ایجاد شور و نشاط سیاسی نقش خود را در این راستا و در کمک به رسیدن به اهداف نظام به خوبی ایفا نمایند .

مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری نیز در این جلسه احزاب را پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم عنوان کرد و گفت: فعالیت احزاب در گذشته فراز و نشیب هایی داشته است ؛ در دولت تدبیر وامید، احزاب می‌توانند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند و در ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی و افزایش مشارکت سیاسی نقش آفرین باشند.

علی مصطفوی به دو انتخابات پیش رو اشاره نمود و افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هر دو مهم و سرنوشت ساز هستند و از اهمیت بسزایی برخوردارند و لازمه نشاط سیاسی و مشارکت گسترده در این انتخابات حضور و فعالیت احزاب است.

وی همچنین از تشکیل خانه احزاب در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت و همکاری احزاب ، خانه احزاب در استان نیز راه اندازی می شود تا با راه اندازی آن فعالیت احزاب در استان گسترده تر شود.

در ادامه دبیران احزاب به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهای افزایش نشاط سیاسی و مشارکت سیاسی در استان پرداختند.

برگزاری و تداوم جلسات دبیران احزاب وتشکل های سیاسی، تقویت تشکل ها، تسهیل در روند صدور مجوزها، ارتقا جایگاه احزاب در بین فرمانداریها، معرفی احزاب، برنامه ها و دیدگاههای آنها در رسانه ها و مطبوعات، عدالت در توزیع فرصت های رسانه ای و مختص نبودن فعالیت احزاب تنها در زمان انتخابات از جمله مواردی بود که در این جلسه عنوان شد./

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =