ماجرای برخورد امروز حدادعادل با بخشایش چه بود؟/شرح ماجرا از زبان میانجی طرفین

نماینده مردم اردستان در مجلس درباره برخورد امروز خود با غلامعلی حداد عادل گفت: درگیری در کار نبود و آقای حداد به من گفتند که شما نباید در نطق خود از اسم شخص یا نهاد خاصی نام می بردید.

احمد بخشايش اردستاني در گفتگو با خبرآنلاين با اشاره به نطق امروز خود كه در آن از بودجه فرهنگي برخي نهادها و بنيادها همچون بنياد سعدي، حافظ ، مولوي و دعبل خزاعي انتقاد كرده بود، گفت: درگيري لفظي خاصي بين من و با دكتر حداد عادل رخ نداد و فقط زماني كه من از جايگاه ناطقان پايين آمده و به سمت صندلي خودم مي رفتم، آقاي حداد گفتند كه نبايد از شخص يا نهادي نام مي برديد و اين كار شما از ايمان به دور است كه من به وي پيشنهاد دادم اگر صحبتي داريد هر دو به پشت تريبون برويم تا ديگر نمايندگان نيز سخنان ما را بشنوند و درباره آن نظر بدهند.

پیرموذن: بخشایش کمی تند رفت!

 همچنین كمال الدين پيرموذن،  نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي  که در اين ميان نقش ميانجي را ايفا كرد و بخشايش را از صندلي حداد عادل دور كرده بود به خبرآنلاين گفت:ظاهرا سال گذشته آقاي حداد عادل به آقاي بخشايش گفته بود كه موضوع بنياد سعدي را خيلي بزرگ نكنيد چون اين بنيادي معنوي و فرهنگي است و كسي هم از اين بنياد سود و منفعت مالي نمي برد و ايشان هم قول داده بود كه مطرح نمي كند اما امروز اين بنياد را كه رياست آن برعهده آقاي حداد است را زير سئوال برده و از اختصاص بودجه به آن انتقاد كرد و موقعي كه نطقش تمام شد آقاي حداد از ايشان گله كرد كه شما قول داد اما وي گفت شما بايد تحمل شنيدن داشته باشيد و آقاي حداد به وي گفت شما كه سر قول تان نمي ايستيد، ايمان نداريد.

وي ادامه داد: در اين لحظه بخشايش خواست دست حداد عادل را بگيرد و به پشت تريبون ببرد و گفت كه بيا حرف بزنيم ببينيم كدام يك از ما محق هستيم كه در اين جا من به عنوان يك برادر ديني وظيفه خودم دانستم كه وي را از جايگاه استقرار آقاي حداد دور كنم اما در مجموع اما به نظرم آقاي بخشايش مقداري تند رفت و آقاي حداد نظرش اين نبود كه به وي افترا بزند. يعني يك طرف عصباني بود كه چرا طرف مقابل سر قولش نمانده و بخشايش نيز از اينكه حداد وي را بي ايمان خطاب كرده ناراحت بود اما  خدا را شكر ختم به خير شد و دو طرف از حد و شان نمايندگي خارج نشدند.

نماينده مردم اردبيل همچنين در پاسخ به اين سئوال كه نطق آقاي بذرپاش نيز مورد اعتراض شما واقع شد و دليل آن چه بود؟ گفت: اولا كه از موقعيت هيئت رئيسه سوء استفاده مي كنند و به جاي 7 دقيقه بيش از 9 دقيقه صحبت مي كنند و نكته ديگر اينكه حفظ انسجام داخلي تاكيد رهبري است و در آخرين ديدار نمايندگان نيز ايشان بسيار بر اين نكته تاكيد كردند بنابراين نبايد با نطق هاي جناحي، اين انسجام را برهم زد.

وي افزود: امروز صبح هم در جلسه فراكسيون رهروان ولايت آقاي لاريجاني تاكيد كرد كه مسئله مذاكرات هسته اي ملي است و با تدبير و سياست گذاري رهبر انقلاب به پيش مي رود و ما نبايد به جاي اينكه يار تيم مذاكره كننده باشيم خداي ناكرده بار خاطر آن ها شويم.

پيرموذن تصريح كرد: يقين داشته باشيد كه با اراده رهبري ، ظرافت آقاي ظريف و تدبير آقاي رئيس جمهور و با حفظ منافع ملك و ملت رقم مي خورد و استنباط بنده اين است كه دلواپسي هاي افرادي همچون بذرپاش از قدرت چانه زني ما بر سر ميز مذاكره مي كاهد و اين آقايان منافع جناحي و حزبي خودشان را بر منافع ملي ارجحيت مي دهند. 

وي ادامه داد:البته جامعه، جامعه چند صدايي است و ما مي خواهيم كه آن ها هم حرف شان را بزنند ضمن اينكه  اميدواريم اين ها هم هر چه زودتربه راه بيايند اما من اعتراضم بيشتر به نحوه اداره جلسه و گرفتن بيش از حد وقت مجلس و رعايت نكردن فرصت مقرر بود و آقاياني كه خودشان مسئول هستند قانون را رعايت كنند نه اينكه  براي تيم مذاكره كننده كاربلد انقلابي ما مشكل درست كنند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =